Followers

Wednesday, November 9, 2011

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Rasenyer belom terlambat utk aku mengucapkan "selamat hari raye aidil adha" wat semua umat islam ..Seperti raye tahun sebelum ni, fmily aku mnyambutnyer dgn sederhana je..Tp tahun ni spesel sikit sbb ade ketupat pulut, kitorg satu family berkumpul n ramai2 menganyam ketupat.Tok Guru nyer hubby aku ler..hehe..die la yg ngajar kami smua..Papa aku pun belajar ngan die..hehe..Kami start menganyam hari sabtu, sehari sebelum hari raye haji..Pagi2 lagi, mak dah call ajak pi brekpes kt gerai kazen aku.Nasi lemak die sedapp, 2 bungkus gak aku makan..Anak buah aku pun, due2 aku angkut bawak gi sekali.Nasib baik dorg x noty sgt..
  Lepas brekpes, kitorg gerak lak ke Pasar Borong Selangor..Kalau dah gi pasar tu, da tentu la nak gi beli brg2 utk memasak kan..xkan nak pergi main golf lak kt situ..haha..Beli punya beli, kitorg pon balik singgah kt Restoran Bravo, restoran ni mmg port wajib lah bg kitorg..Lbh2 lg mak aku, waiter2 kt bravo smua kenal mak aku..Hmm fofular tul mak aku ni..Mane2 pegi ade je org kenal..Hehe..Hmm kt bravo kitorg lunch la plak, td dah brekpes kan.Tengahri tu mak yg belanja kami smua..Hihi..Pastu da makan, terus balik umah mak..And acara menganyam ketupat pon bermula,aku dgn x mandi pagi nyer, selamber je kan..Tgh dok ralit menganyam ketupat, mak tipon Domino pizza lak, hmm makan lagi..Mmg hari sabtu tu, perut sentiasa terisi la..Lbh kurang kul 4, kerja2 menganyam pon siap..
  Sekarang time tolong mak lak kt dapor, tolong tengok je lebih sebenarnya.Fuhh mmg terasa kemeriahannya..Semua ahli keluarga adik beradik berkumpul bersama, walaupun adik beradik aku x ramai, tapi bile dah berkumpul terasa meriahnyer lg2 bile melayan keletah 2 org anak buah aku yg noty2 tu..
  Bile da siap semua, petang tu aku balik umah aku lak, konon nak mandi2 lar..Sampai je umah, terus setelkan keje2 umah, yela sok kan nak raye, pas da setel smua, pergi rumah mak balik..haha ..jgn marah, !! xtaw la cmne klu umah jauh ngan mak, nsb baik dekat..
hehe..
  Keesokannyer, subuh2 lg aku dah dtg umah mak..Sebab hubby keje lak di pagi raye, so hubby gi keje,aku pon sambung tido kt umah mak lak..Sedar2 je dah pukul 8pg..perghhh terus mandi2..Anak2 buah pon dah dtg dgn bju melayu n sampin msg2 hensem aje..Aku pon terus bersiap, n brekpes ngan fmily smua without my hubby..huhu..Lepas makan,lepak2 jap smntara tggu lembu disembelih kt surau berdekatan. Then , trus follow my big bro pergi braye umah spupu sepapat kt Pulau Meranti.Tak kira la raye ape, aktiviti beraye ke Pulau Meranti tetap mjadi aktiviti wajib.haha..Cerita mcm jauh sgt je Pulau Meranti tu ek..Padahal sekangkang kera je..huhu..
  Lepas habis beraya, trus ke rumah mak lg..Rumah mak time ni dah penuh dgn sdara mara yg dtg beraya..Semakin terasa kemeriahannya..Kul 2, lepas hubby balik keje n siap2 terus ke Bangsar lak..Umah atok aku..Umah atok aku ni mmg happening lar, klu setakat nak gi midvalley tu, jalan kaki je..Dulu time cuti sekolah, slalu tggal kt umah atok, senang nak gi Midvalley..Biler da penat merayau satu Midvalley , dah lapar bru balik umah atok..hehe.Best je zaman kanak2 ribena dulu..Ok, smbung balik..Smpai je kt umah atok, kitorg smbung menjamu selra lg..Kali ni KFC lak, asyik rendang jekan..Naik sebu perot ni haa..Lepas habis melantak, kitorg bertolak lak ke kg hubby, Felda Sg Behrang,Perak..Yeaaayyy!!! balik kg..
  Setelah sejam setengah perjalanan,kami pun tiba di kg hubby..Singgah TF Value Mart jap, beli buah tangan sikit,xkan nak melenggang jekan..hihi..Smpai je kt rumah, rumah P.I.L (Parent in law) meriah dgn sanak saudara yg berkunjung.Masuk je rumah,trus ke dapur, tcari2 adik ipar n kakak2 ipar yg sdg sibuk memasak kt dpor..Byknyer juadah harini, x rugi kami balik..Aku pon tolong2 la sikit ape yg ptut..Dah siap masak,kami mkn beramai2, dgn sup gear box nyer, lemangnyer, daging nyer..Pergh!!!..smpai aku xtaw nak mkn pe..hehe..giler kentangg!!..kenyang gilerrr...Kitorg kt kampong pon x lame, sehari je,mklumlah cuti x berapa nak lame..hehe..Malam sok nye kami bertolak balik ke Puchong smula..Tu lah crita raye aku kalini..sekiaannn>>>

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)