Followers

Sunday, January 15, 2012

Kalaulah..


Skarang dah bulan 1, di tahun 2012..Kalau nk diikutkan tahun baru ni, kami spatutnyer sdg berdebar menanti kedatangan "org baru" dlm hidup kami.Tapi ape kan daya, tuhan lbh menyayangi die.

Indahnya 8 bulan yg lepas, saat kami disatukan.Lebih indah lg bile di sahkan mengandung hasil benih suami sendiri.Tp keindahan itu hanya sementara bile aku disahkan gugur pade usia kandungan hmpir 6 minggu.Agak kecewa, tak taw di mana silap nyer.Tp kami redha dan pasrah dgn pemergiannye.

Lepas dr keguguran, aku & hubby try berusaha utk mengandung lg.Tp nasib x menyebelahi kami, smpai skrg, aku belum berjaya hamil lg.Apa yg buat aku susah sgt nk mengandung kmbali??Bukan aku x pernah mengandung, cume keguguran je, maknanyer potensi utk hamil semula tu ade.Tapii ntahlah, bukan nk menyalahkan takdir.Tp kdg2 rase mcm x gune je berusaha, tp lgsung x mendatangkan hasil.Hmm maaf kalau kate2 aku ni mcm org yg xde iman.Tp tu yg aku rase skrg.Ya ALLAH, maafkan hamba mu ini..

Kalau ditakdirkan aku x keguguran haritu, skrg usia kndungan dah 8 bulan lbih, tentu skrg aku tgh sibuk membuat persiapan baju2 baby, shopping brg2 baby, beli utu, beli ini, survey hospital yg terbaik utk bsalin, ataupun tgh busy mencari nama yg sesuai utk anak kami tu nnt.

Aku ingat lg due date yg doktor bg mase aku disahkan hamil dulu...09 FEBRUARY 2012..Excited sgt time tu.Kalau x, dah tentu skrg aku tgh sarat dgn perut yg besar.Mcmmana lah keadaan fizikal aku time tu..hehe..Kalau lah aku x gugur dulu, skrg msti aku dah taw ape jntina anak kami ni.msti excited kan time tu..Bile aku dpt rase pengalaman tu semua.Aku nk jadi mcm manusia & wanita biasa juga, yg boleh mengandung, yg boleh lahirkan anak, yg boleh menguruskan anak sendiri, yg mampu beri zuriat utk suami aku.

Hmm ya ALLAH, kurniakanlah kami rezeki itu , Ya allah..Jgn hukum kami begini.Kurniakan lah kami zuriat dr benih kami sendiri.Jgn biar kami bersendirian.Jgn uji kami di luar kemampuan kami.Sesungguhnya kami tidak begitu kuat..Ya ALLAH...

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)