Followers

Thursday, May 17, 2012

Rindu kat Ex-Elianto staff


Tahun 2007

Hampir 5 tahun usia gmbar di atas,seusia dengan perkenalan aku & hubby suatu ketika dulu.Aku bkn nk citer pasal mcm mane perkenalan aku & hubby terjadi,tapi aku nk story morry pasal kenangan semasa aku berkhidmat sebagai Beauty Consultant kat Elianto dulu.Lepas tamat Form 6,smua org berlumba2 masuk Universiti smbung belajar kan,tapi aku memilih utk bekerja,sbb aku rase otak aku dah xleh nk study dah,pikir nk cari duit je.X menyabor2 sgguh kan.Lagipon mase aku lahir dulu, celik2 mate je aku dah masuk Universiti Malaya..Bangga jgak lah lahir2 dah masuk "U" kan,sjuk perut mak aku lahirkan aku.Anak bertuah sungguh..wakaka..Aku lahir kat Pusat Perubatan Universiti Malaya yg dulu namanya lebih popular dgn nama Hospital Universiti..Ok2,dah melalut2 plak.

Lepas habis je STPM, aku sibuk gi cari keje sana sini, ingat lg time tu aku gi ngan Zana,kawan baik aku dr kecik.Die yg ajak aku mintak keje kat Elianto katanya ade kosong.Kitorg pon isi borang sama2,dgn harapan dpt keje same2.Tapi mgkin dah rezeki aku, aku je yg diterima bekerja,zana xdpat.Tapi die akhirnya dpt gak keje kat Hotel depan IoI tu.

Mase baru2 start keje,aku ni mmg x reti sgt bermekap,tiba2 dpt keje plak yg kene paksa utk mekap ari2.Nama pon Beauty Consultant kan?Kene lah muke mcm opera cina je hari2.Redha jela.Lama2 aku dah semakin terer bab2 mekap memekap ni.Kalau sebelum tu muke mcm ala2 badut,skrg ni ade lah ala2 Neelofa sikit..wakakaka..acah je lah..Byk pengalman baru spnjang keje kat sini,tiap2 bulan kene cari sale,kena hit target baru lah poket meriah sikit,x banyak sale, poket nipis jela.Keje kat situ mmg mencabar poket aku hari2,yela keje dlm shopping complex, hari2 berdepan dgn godaan syaitonnirrojim utk bshopping sakan.Sane sini sale,lg2 plak ramai kawan yg keje kat situ, so, boleh lah dpt staff price gitu.Hmm mmg agak mewah lah mase tu, lunch pon hari2 kenny rogers,Manhattan lar, xpon plg koman Kfc.Giler siot.

Keje kat sini gak aku selalu kene hantar bertugas ke cawangan2 lain,kadang2 kat subang,kadang2 kat Kelana Jya, damansara..Biasanya kalau staff x cukup mmg salah sorg kene gi ganti lar.Tapi yg leceh nya bab transport lah,mase tu x pakai kete lg, pegi balik papa & mak yg hantar & jemput..So, klu kene ganti tu, terpksalah naik bas, naik tren.Plg azab klu kene turun meeting kat cheras.Kul 6 pg aku dah kuar umah gi tggu bas.Perghh susahnya nk cari duit.Mase tu baru menyesal x sambung belajar.Kot2 lah kalau smbung belajar,boleh gak jadi cikgu ke, dah tentu keje half day je.hehe.Tapi klu gi meeting tu, time lunch kitorg akan lunch beramai2 kat restoran berdekatan, time tu semua mate tertumpu kat kami je, berseluar hijau pucuk pisang, berkemeja putih siap ade reben2 bagai,dgn mekap tebal 10inci, heel 4inci,rmbut plak bersanggul comel,dengan name tag nyer, ramai yg sangka kami ni stewardess.Eikcewahh, kembang sikit mase tu.Hehehe..Kena plak klu kami berbahasa korea "An Yong Haseyyo" haa lg depa dok tercengang.hahaha..Tu kan tag line Elianto yg bermaksud "Selamat datang"..hehe..

Ok, kenangan yg paling best bile dpt ramai kawan2 yg dr merata2 cawangan,semuanya satu kepala,even baru kenal sehari pon, dah mcm kenal berpuluh2 taun.Pada tahun 2007 plak, aku dpt tawaran plg best sepanjang keje kat situ, aku ditawarkan utk join roadshow besar2an Elianto kat Genting Highlands selama hampir sebulan kalau x silap aku.Penginapan semua disponsor.Dan yg penting, gaji mmg masyuk lah sape yg dpt join roadshow ni.Alhamdulillah,kebetulan mase tu nk raye, mmg niat nk cr duit lebih pon.Dan yg plg best nyer, kat sini lah aku bertemu jodohku.Bak kate org sambil menyelam minum air, yang aku plak, smbil cari duit,sambil tu lah nak cari laki.hahaha.Nak wat cmno, dah jodoh kan.

Time kat Genting tu, hubungan ngan kawan2 bertmbah erat,macam adik beradik.Xde pon gaduh2, gi keje sama2, makan sama2, shopping same2, ngular same2..Hehe..time ngular tu lah aku gi jumpa hubby..haha kantoi..Gambar kat atas tu satu2 nya gmbar mase kat genting dulu, mase tu kitorg pakai t-shirt je sbb road show je kan.Sale kat sane mmg masyukk lah, nak plak customer dr Arab,mesti kitorg berebut2 punyer nak serve customer arab tu,sbb dorg kalau shopping, mmg main amik je masuk dalam bakul terus gi bayar, xde nak mintak2 diskaun ke hape.Senang2 je dpt komisyen beribu riban,kalau semua customer arab yg dtg membeli.Fuhh...

Skrg dah 5 tahun berlalu, kenangan tu masih segar dlm ingatan.X pernah luput.Malah, terasa rindu ngan semua kawan2 elianto dulu.Tapi kebanyakannya dah lost contact, ade lah jumpe sorg dua je kat FB ni ar..Dan yang kekal hingga sekarang, hubby ku.Dah jadi laki aku dah pon skrg.Alhamdulillah...~~~



0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)