Followers

Monday, August 25, 2014

Pengalaman Rizqy pergi casting shortlisted iklan Johnson Baby

Tak habis2 citer pasal Rizqy, dah macam blog dia plak sume citer pasal dia jeee..Tapi oklah dari takde entry langsung, dari terbiar je blog aku ni kan..Kang ko rinduu kat aku plak...hahahah...puihhh...(ferasannn giloss)..

Ni citer Rabu lepas yang aku MC tetiba tu, pagi2 bangun nak gi kerja tetiba dapat panggilan dari Talent Agency bagitau Iqy shortlisted untuk casting iklan Johnson Baby.Tu yang terus MC tu...Okeyy baru shortlisteddd je ponn...Takyahh nak over happy sangat, tapi tetap happy jugak dan rasa bangga sikitlah sebab Iqy tak sempat lagi nak lalui first stage untuk buat profile casting kat talent agensi tetiba terus dapat shortlisted..Biasanya kena buat profile dulu, amik gambar kat studio Agency,buat profile, pastu baru tunggu offer kot2 ada syarikat pengiklanan yang berkenan, tapi Iqy terus dapat shortlistedd, tu yang aku teruja sangat tu, tapi aku tak letak harapan tinggi sangat sebab ni pengalaman pertama Rizqy, takde pegalaman casting lagi..Kalau tak dapat yang ni, kite try lain plak..Ni kira langkah permulaan untuk Iqy timba pengalaman..Manalah tau rezeki dia dalam bidang ni kan..heeee..


Tengahari tu kitorang anak beranak pon pergilah ke studio casting tu..Aku taktaw berapa orang yang terpilih untuk shortlisted ni, sebab masa aku pergi tu Iqy sorang je kena buat casting, sebelum iqy tu ada sorang budak pempuan..Dia shortlisted sama macam Iqy jugak, menurut agensi tu dorang nak 1 orang baby boy,& 1 orang baby girl..Kiranya Iqy antara calon baby boy tu la..Masa sampai kat studio tu, kena isi borang dulu..


Lepas isi borang, baru lah masuk studio..Dah nama pon studio kan, penuh dengan lampuu kiri kanan depan belakang..Mak Iqy yang teruja lebih, nerbesss gegilerrr..Iqy relaxx je taktaw mendaa..hahahahah..
Untuk casting ni, Iqy kena buat video, photografer suruh agah2 Iqy bagi senyum, Iqy senang senyum kalau nampak kamera, tapi masa baru2 sampai dia liat sikit nak senyum, maybe mamai baru bangun tido..Pastu disuruh timang Iqy plak, Abi timang Iqy slow motion giler, camne lah Iqy tu nak gelakk..Aku timang barulah Iqy gelak kekek2..Jangan tak taw, antara mama n abah, mama lagi ganas jaga anak dari abah yang sopan santun tu..hahahaha...Abah dia mengucapp panjang tengok aku duk timang2 Iqy, ala bukan timang tinggi2 pon sampai gegar2 otak, timang2 angin je..Iqyy suka gilerr okay..Abah timang slow, Iqy tak sukaa...hahaha..
Pastu ditanya Iqy ni biasa tak kalau berendam dalam air? Ok tak kalau orang lain yang pegang dia selain mama dia..Aku cakap Iqy okay je, dia suka air, dia suka mandi, dia pon jenis nak dengan orang..
Itu jela casting untuk aritu..Tadi Agency tu ada bagitaw next week baru dapat keputusan samaada Iqy dapat ke tak ..Kalau dapat nanti aku gebang kat entry , kalau takde entry tu maknanya tak dapat lah tu...Aku tak letak harapn tinggi sangat sebab aku tau yang shortlisted ni mesti yang jauh lebih berpengalaman yang dah selalu join iklan, Iqy ni baru nak bertapakk, baru nak timba pengalaman, kalau ade rezeki, ade lah...Doakan ek...

12 comments:

  1. Assalamualaikum nory. wahhh bestnya iqy. hehehe in shaa Allah, ada rezeki iqy tu.. hehhee sabar ler tgu next calling ye iqy....

    ReplyDelete
  2. wahhhhhh satu permulaan yg baik... tajniah iqy, dpt pergi casting pun dah satu kebanggaan tau..

    ReplyDelete
  3. alohhhh dak babam nak jd retis er..
    semoga berjaya syg..:)

    ReplyDelete
  4. insyallah ada rezeki iqy tu...muka iqy mmg komersial..sejak baca entry nory sblum ni yg bagitau kata iqy nk pi casting...sya tetiba perasan gmbar model baby kat pampers pet pet saiznewborn...muka mcm iqy plak

    ReplyDelete
  5. semoga berjaya iqy..glamer la iqy pasni..

    ReplyDelete
  6. mana tahu ada rezeki iqy. good luck dear :)

    ReplyDelete
  7. iqy retis sekarang niiii HAHHAHA .. nory dah boleh la buat blog tuk iqyy HAHHAHA

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)