Followers

Friday, September 9, 2016

Lama ke cuti raya?

Yeayyyy jumaaat dah..Korang cuti raya berapa hari?Aku cuti 2 hari je..Tu pon satu masalah jugak tu, opis aku ni tak ambik cuti Raya Haji..Maksudnya kalau nak cuti jugak kena apply tolak cuti tahun..Disebabkan aku staff baru takde cuti tahunan lagi, terpaksalah ambik cuti tanpa gaji.Habis takkan aku tak cuti kot time raya..Memanglah raya haji je, tapi tetap raya jugak kan.Gilerrr ahh..

Pasrah jelaaa potong gaji pon, aku sampai takde perasaan dah kat gaji ni.Tak berkat kot, asyik merungut je aku ni, tapi untung bisnes yang tak seberapa aku tu yang aku rasa berkat walaupon tak sebanyak gaji aku.Yelaaa  bisnes kan hasil titik peluh kita,usaha kita matlamat kita satu je..Bekerja ni plak lebih kepada satu tuntutan.Kadang kerja sebab terpaksa, badan je kat opis tapi jiwa kemana2.Cukup bulan terima gaji.Mungkin lah mungkin..

Raya haji ni sambut dengan family aku.Mak dah plan suruh Abi buat Laksa..huhuhuuuu...Kalau suruh aku, meggi aku pandailah masak..ahahahhaha.Biasanya raya haji tak kemana pon, duduk rumah mak dan tunggu kedatangan sedara mara terdekat.Sebab tu mak suruh masak lebih.Nanti kite share cerita raya ekkk..okbaiii...

2 comments:

  1. alahai sian kena amik cuti and kena potong gaji huhu..akak xcuti pn...cuti sehari yg mmg ry hj tu je la...

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)