Followers

Monday, March 14, 2011

Hero saye!!!

   Start hari ni, tinggal 54 hari je lg kami akan disatukan dgn ikatan rasmi suami isteri.Maknanyer, 54 hari sje yg kami ade utk menyetelkan smua hal-hal bkaitan kenduri kahwin kami dari hari nikah smpai la ke hari menyambut tetamu sebelah bakal suami ku..HUHU..Harap2 smua bjalan lancar..Skrg kami tgh dlm proses mensubmit borang nikah kami, tunang aku amik cuti dr Sabtu, Ahad dan Isnin(Hari ni)..HMM, mmg byk dugaan yg tpaksa tunang aku tmpuh spnjang 3hari die cuti tu, die balik ke kampong hari jumaat haritu lepas balik keje, kebetulan die keje pg, balik kul 1.30 direct trus ke kampong naik moto..Dah la hujan, aku hanye bdoa smoga pjalanan nye selamat pergi dan balik..Dan alhamdulillah, lbh kurang kul 3 lebih die tipon cakap da sampai,,Lega sikit..
   Maka bermulalah perjuangannyer mengisi borang nikah, die sentiasa update kt aku aktiviti die dr semasa ke semasa, memang itu sikap die dr mula aku kenal die smpai la skrg, die mmg seminit pon x lupe kt aku, hrp2 kekal la smpai bila2..Hihi..First sekali, hari sabtu tu pagi2 die da pi jumpa tok kadi, tapi kateyer Tok Kadi xde rumah, so, die balik then pi cari saksi utk menjadi saksi perakuan tu lah..Hmm busy btol tok kadi tu ek, lepas tu die dptkan borag pengakuan bujang dari kwn die,Pezal yg bru kawen bln 12 aritu, so senang la die dpt maklumat tntg borg nikah ni.Die amik surat pengakuan bujang kwn die,n cume tukar nama die dan perlu dptkan Cop & T/Tangan Ketua Kampong..Hmm setel satu masalah..Keesokan harinya pulak, seperti biasa pagi2 lg tunang aku trus gi rumah Tok Ketua, tp dugaan dtg lg..Tok Ketua lak sakit n skrg kt hospital..Hmm mase tu aku pon naik risau gak, tggal 1 hari je lg utk setelkan semua,takut sgt x smpat, tp tunang aku mmg cool habis, salute giler kt die...Die tenang je, walaupon byk benda die kene setelkan esok hari (hari last cuti), aku pon risau takut x sempat,
    Esoknye, mcm biasa die bgun pagi2 dgn penuh semangat terus pergi klinik Kerajaan kt Slim River kot, TAPII, dugaan dtg lg, pihak klinik tu ckap suruh dtg kul 2, sbb klinik tu hanya wat Hiv Test hanye selepas kul 2ptg..ARRGGHHH....Cian kan tunang aku..Then , die gi lak klinik kerajaan kt Tg Malim, pon same gak, kene wat selepas kul 2ptg..Hmm cmne ni?? sempatke nk setelkan semua ni, cop Ketua Kampong pon x dpt lg..Pastu die decide nk gi hospital terus mintak Cop & T/Tgn Ketua Kg..Tp kene tggu waktu melawat lak kul 12, huhu...xdpt aku bygkan betapa hangin nyer aku klu di tempat tunang aku, tp tunang aku mmg penyabar orgnyer, aku mmg x salah pilih org..Hihihi..Love u darling..Tunang aku balik rumah dulu smntara tggu wktu mlawat,lpas kul 12, tnang aku trus gi hospital jumpa Tok Ketua, nasib baik dpt gak tdatangan tu..Alhamdulillah..Lepas tu plak, trus gi rumah Tok Kadi mntak t/tangan sokongan, nasib baik die ade rumah..skarg sume da setel, tunang aku n abahnyer trus Pejabat Agama..
    Sampai kt sane, dugaan lagi..Pihak pejabat tu ckap borang nikah yg aku downloadkan tu xleh gune, n die terpaksa reject sbb borang tu xde No.siri, pulakk dahh...hmm tunang aku pon merayu kt org tu mntak tolong sgt2, then die ckap die xleh nk wat ape2, then tunang aku tpaksa jumpa ngan ustaz yg handle bahagian tu, alhamdulillah die benarkan..Pastu org tu suruh balik dulu..Sampai je kt rumah, belom sempat tunang aku nk duduk, pihak pejabat tu call suruh dtg pejabat semula..Sakit hati btolll...Hiihi..Klu la aku ikot, nak je aku bg ceramah kt org pejabat tu..Buat org macam ape je...Tp alhamdulillah, akhirnya sempat jugak tunang aku menyetelkan borang nikah dlm mase 1 hari suntuk...huhu...He's my HEROO....
     Now, tinggal tunggu pengesahan dr pejabat agama sane, baru la giliran aku lak menyetelkan borang aku..Hmm klu nk taw kat perak , nk dptkan cop kebenaran berkahwin kene amik mase seminggu..huhu lame kan, klu kt KL/SELANGOR xsampai sehari je leh setel..Hmm xpe la, yg pnting da selesaii..ALHAMDULILLAH.......
      Kesimpulannya, byk pengalaman baru dan dugaan dlm proses mengisi borang nikah ni, mmg nmpak remeh, tp byk prosedurnya..Ape yg aku pelajari dr tunang aku, satu je "S.A.B.A.R"...hmm keywords yg sgt besar maknanya.Dan kini aku tahu pentingnya kesabaran yg tinggi dlm menghadapi segala situasi yg menyusahkan..Dan semua yg terjadi ade hikmah disebaliknya..INSYAALLAH..U FIND YOUR WAYS..=)

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)