Followers

Tuesday, March 15, 2011

My Wedding Checklist

- Tarikh & Lokasi
> 07 May 2011 - Nikah  , Lokasi : Masjid Ar- Rahman
> 08 May 2011 - Sanding / Walimatulurus , Lokasi : Teratak Bonda
> 15 May 2011 - Majlis Bertandang , Lokasi : Felda Sungai Behrang, Slim River, Perak.


- Tema Majlis

> Merah + Putih  - Majlis sebelah perempuan
> Biru Laut         -  Majlis sebelah lelaki


- Kursus Kahwin
> Selesai menjalani kursus kahwin di Kompleks Kejiranan Putrajaya pada 07 & 08 Januari 2011.


- Hiv Test
> 28/02/2011 - Aku buat test kat Klinik Kesihatan Puchong Bt 14.
> 14/03/2011 - Tunang aku buat kat Klinik Kesihatan Slim River


- Borang Nikah & Dokumen Sokongan
> Tunang - Semua da setel, cume tunggu pengesahan dr pejabat agama kat sane je.
> Aku       - Belum setel, tunggu borang complete dr tunang.


- Pakej Nikah
> Tak ambil pakej nikah sebab tunang aku kate nak beli sendiri baju nikah nnt,taknak sewa.Aku cuma ambil kawan aku utk mekapkan aku time nikah, die sponsor bunga tangan n veil skali..Harga kawan2 je..


- Pakej Fotografi
> Dah booking & dah bayar deposit dgn Abg Ikhram. Harga yg sgt berpatutan meliputi Pre- wedding, Nikah, Malam Berinai, Persandingan & Outdoor Session.

- Pakej Persandingan
> Dah booking bulan Januari aritu & dah bayar deposit. Mak Long yg rekemenkan dengan mak andam ni.Harga yg berpatutan.


- PA System
> Dah booking jugak ngan kawan mak long.Pakej sekali dgn karoke dan sedikit acara selingan (rahsia)..


- Katering / Jamuan Makan
> Tak ambil katerig pon, coz mak aku da decide nk wat gotong royong masak ramai2.Lebih meriah kan, dan yg penting jimat..


- Khemah
> Dah booking dgn Cik Jamal, 11 khemah je utk 1000 tetamu..


- Pengapit
> Kemungkinan adik sepupu n girlfren nye..Asri & Bell..Baju pengapit putih..Belom beli lg..InsyaALLAH hujung bulan ni gi belikan bju pengapit.

- Bilik Pengantin
> Perabot baru pergi servey tp x beli lg, nak dekat majlis nnt bru gi beli..Hiasan biik lak, wat sendiri jela, jimat..Tong2 idea dgn kakak ipar n my fren jela nnt..


- Kek Kahwin
> Maybe pakej sekali dgn goodies nnt..Klu xde beli yg ready made jela..Senang jekan..haha


- Kad Kahwin
> Wat dgn kawan abg, dpt harga special sikit..Wat 800 keping je + banner sekali..Murah aje..Simple2 suda, wat cntik2 pon org buang gak nnt kan..huhu


- Goodies & Bunga Telur
> Nak bg something yg x mengarut,xperlu ber paper bag bagai, hmm semua mak aku da setelkan..pilihan mak mesti yg terbaik punye..InsyaALAH.Bunga telur pon x banyak kot dlm 200pcs je utk letak kt pelamin..




0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)