Followers

Wednesday, June 22, 2011

First day berblogging after get married

Heyy...naik bersawang blog aku ni..Lame benor x mengomel disini..As u know, im a wifey skrg..Tp wife yg berkerjaya..Life skrg sgt la bhgia, sronok kawen ni..hihi,,Skrg bgun pagi celik2 mate, tanggungjawab da bmula, ready bekpes 4 hubby, Iron uniform hubby, kmas rumah, bsuh bju..huhu..Smua tu pengalaman bru yg best..
 Tp tiap2 hari bgun tgk hubby kat sebelah, dok kelip2 mate mcm x pcaya btol ke ku da kwen..heheh..Dan plg x pcaya, now aku da boleh masak..Dulu "harraamm" nk ke dapor pon payah..hahah..Proud to be myself..Waluupon hubby aku chef, x smstinye aku slalu bully hubby aku eyyh..Tp mskan die mmg lar aku x leh nk celen..Menangis aku klu tgk die masak..Mallluu siott..hihihi..Thats my hubby, jrg kan nk jumpa hubby yg rajin n pndai masak....hihi..
 Lpas je kawen, we decide utk tggal rumah sndiri..Wlupon kecil, tp sesuai la wat kami yg bru nk mulakan hidup ni kan..Rumah yg kecik tu pon rase pnat nk mengemas kdg2, mujur ade hubby yg ringan tulang, tugas2 mengemop lantai n logistic smua die uruskan..Eh jgn kate aku goyang kaki lak, aku tolong wat keje lain mcm washing2, ironing, sapu2...Haa ok kan..Berat same dipikul, ringan same di jinjing..Rse btuah sgt dpt suami mcm ni..Sesetengah suami tu, smua kerja rumah diserah bulat2 kt isteri..Nsb baik En. Zulkefle sye  tgolong dlm suami mithali(uhuk3)..
  Seronok bile da kawen, nk kuar tgh2 mlm pon da xkisah, x mcm mase zaman kapel2, bru kul 8mlm je da rsau balik lmbat..hihihi..Time cuti kdg2 dok umah je, tp kitorg slalu wt aktiviti bfaedah, kemas umah, masak same2, cube menu bru, main game(bfaedah ke?hihi), main nyorok2 (childish kan?),& plg bahgia bile dpt solat berjemaah ngan hubby, tenangg rase jiwa. ..Bile da bosan, kitorg kuar lar tgk wayang kew, gi mamak kew, cuci2 mate..Mmg bessttt

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)