Followers

Thursday, July 26, 2012

Selamat Berpuasa


Rasanya belum terlambat nak ucapkan Selamat Berpuasa buat semua umat islam seluruh dunia (bajet mcm satu dunia buka blog aku ni) huhu..Alhamdulillah harini dah masuk hari ke-6 kite semua menjalani ibadah puasa ni.Ada ke yg dah tinggal puasa setakat ni? Aku belum lg..Harap2 diberi peluang utk berpuasa selama 30 hari.Mane lah taw kan rezeki bulan mulia ni.Lately, jarang update blog,selalu buka utk blog walking je, nk menulis xde mood, ntahlah kemana perginya mood rajin dan idea bernas tu.huhu.

Tahun ni merupakan Ramadhan ke-2 aku menyambut dengan title sbagai seorang isteri.Alhamdulillah, berjaya jgak gagahkan diri bangun sahur siapkan hidangan utk bersahur utk suami tercinta, tapi tahun ni bilangan ahli rumah dah bertambah jadi 4 org sjak adik ipar aku & kawannya tinggal sekali dgn kami, so,xdelah bosan makan berdua je kan.hehe..Tapi dlm gagah tak gagah jgak lah, ade sekali terlajak juga tak bangun sahur..heheheh...

Hari pertama berpuasa, aku & hubby berbuka kat umah mak aku je,memang wajib berbuka puasa kat umah mak time puasa pertama.Adik beradik aku mmg x ramai mane, tapi bila berkumpul tu terasa lah meriah sikit kan,.dengan kerenah anak2 buah yg dua org tu pon dah cukup buat rumah mak aku tu hingar bingar..hohohoho..

Puasa kali ni, badan aku lemau semacam je.Puas aku mkn banyak2 time pagi, klu nk ikutkan aku mmg x selera nk mkn pagi, sbb takut lapar pnya pasal aku pksa makan dgn byk nyer time sahur.Tapi aku tetap cepat rase lapar.Perut rase sebu, mulalah mcm nk diserang gastrik.adoiyai..Mungkin perut aku baru nk cube sesuaikan "diri" kot.hehe..

Bazar ramadhan plak ari pertama puasa aku dh gi serang ngan kakak ipar aku.Hubby keje tak smpai umah lg,so aku pergi dulu ngan kakak ipar aku jela.Kalau ditanya tentang kuih kegemaran aku, aku suka yg manis2, Puding Karamel ke, Apam Soda ke, Sagu mata ikan ke, smua lar yg sedap2 & manis2.Nak buat sendiri memang tak lah.Aku ni kan pemalas sikit, eh banyakk..heheh..

Sekejap ke kan mase berjalan, Tak lama nk raya plak.Adoiyaii...Raye tahun ni raya pertama sambut tnpa mak aku disisi..Uwaaa sedihhnyer, mesti nangis giler2.Raya taun ni turn raya sebelah family hubby.Tapi mak ckp, raya kedua mak dtg raya kampong hubby..Hehehe..mak pon x sanggup nk lepas anak die ni lame2..Raya kedua nk gi jenguk anak kt umah besan nya..Rindu lah tu kan mak kan??.hehehe...mak..mak.. i love u lar..


*SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK UTK SEMUA .PUASA JANGAN TAK PUASA..*


4 comments:

  1. selamat berpuasa..take care..klo xnk sebu perut..kurgkn mknan berminyak or blemak masa saho..

    :))

    ReplyDelete
  2. Selamat berpuasa :)
    Makan byk lg cepat lapar ;) tak percaya cuba makan sikit je.

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)