Followers

Monday, August 6, 2012

Nuzul Quran & Public Holiday

 
 
Nak ikutkan semalam Nuzul Quran kan, 16 Ramadhan.Harini  kire cuti ganti semalam lah kan.Bagi warga Selangor & beberapa negeri lain,harini cuti.Syiok betul bersenang lenang di rumah, hubby keje plak, nsb baik arini die shift pagi,so, pukul 2 die dah balik dh, ingatkan nk ajak pi shopping, tp cik hubby dah terlelap lah plak,cian kat die penat baru balik keje.Takpelah bagi die rest dulu,jap2 lg baru kejut die.
 
Sepertimana yg semua tau Nuzul Quran adalah hari turunnya al-quran.Bertuahnya kite diturunkan al-quran sbagai pnduan hidup kite.Alhamdulillah.Ramadhan kalini aku mmg berhajat nk khatam al-quran, tp rasenyer mcm x mampu plak, sbb harini dah 17 ramadhan,tapi aku baru bace 4 juzuk je.Kekangan mase membuatkan aku kdg2 x smpat nk bace al-quran lepas solat.Yela, tugas sebagai isteri ni kan, selalu berkejar2an dgn mase.(hmm salahkan mase lah plak).Yup aku mengaku aku bukan lah sempurna mana, aku wat sekadar termampu je.Aku sndiri pon kesal kalau x dpt nk khatamkan al-quran dlm bulan ramadhan bulan mulia ni.
 
Apa2 pon, semoga ramadhan kalini lebih bermakna buat kami sekeluarga.Semoga Allah perkenankan doa2 kami dan terima amal ibadat kami ni.InsyaALLAH amiiinnn...
 
**Taun ni baju raya bape pasang??? ngeh ngeh ngeh...

2 comments:

  1. asben ros xcuti ari ni :P huhuhu.. baju raya 2pasang jer..ekekeke

    ReplyDelete
  2. wahh untong lah dah ade 2 pasang.....

    nory sepasang pon x beli lg ni...acaner nk raya ni?
    hehehe

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)