Followers

Saturday, August 4, 2012

Sabtu Day

 
 
Salam pagi sabtu, awal aku bersiaran arini, lepas sahur td, sediakan hubby utk pegi kerja, kemas2 umah terus tak boleh tido.Kalau hari kerja, lepas sahur je mesti nk tido, ni time cuti takmau plak mata ni tido, nsib baik lah mood rajin nk mengemas umah tu ade time pagi2 yg lemau ni.
 
Sahur td hmpir2 terlajak bangun, rupanya aku yg tak sedar bunyi jam.Hubby sedar, dia yg bangun & tak kejut aku utk siapkan hidangan sahur, tahu2 die kejut utk makan sahur je, bangun2 makanan dah ready smua.Wahhh untonglah ade hubby yg rajin ringankan beban si isteri ni.I love u lah BB..mmmhmuah..

Hari ni sabtu kan, mmg bestlah cuti , nak2 plak 3 hari cuti smpai Isnin tu..Kau hade..hehehe...Isnin ni Nuzul Quran, Selangor je cuti, Wilayah kerja mcm biasa yer...hehehe..Tp yg tak bestnya, hubby kerja lah plak.So,tercangok lah aku sorg2 kat umah.Nak kuar ikut mak gi shopping pon tak boleh sbb harini kene jd babysitter utk anak2 buah aku Danny & Awish, kakak ipar aku kene ganti kerja utk cuti raya nnt.Nsb baik aku dah biasa jage dorg tu, so aku boleh hndle lah dua beradik tu.

Maka nya, harini segala aktiviti luar dibekukan, aktiviti dalam rumah je yg perlu dijalankan.Memandangkan lbh kurang 2 minggu je lg nak raya, harini kena lah bergotong royong, bersihkan umah, basuh langsir, mop lantai, lap tingkap segala,buang2 habuk, kemas2 almari baju yg dah dah penuh ngan baju yg lama2.hoho..Cakap mcm senang je, tp taktau lah keje2 tu boleh jalan ke x.hahaha..

Harini nak masak apa yer, budak2 ade mcm susah je nk ke pasar beli bahan2 utk masak.Cehh saje je cari alasan taknak masak sebenarnya.Tp harini cuti, cmne pon kene masak lah jgak, lama rasenya x memasak.hehehe..

4 comments:

  1. Minggu ni ida berbuka di rumah emak... eh macam jauh je umah mak..kt jln duta aje pun.. hikhikhik

    ReplyDelete
  2. @::EIDA:: syoknyer berbuka umah mak,,,harini mak nory gi bershopping, die buka kat luar lah gamaknyer..huhu..nak taknak,jap lg kene masak jgak utk berbuka..hehehe

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)