Followers

Saturday, October 6, 2012

Aktiviti lepas opis hour

Kehidupan lepas kawen ni, tanggungjawab semakin bertambah.Lagi2 bagi isteri yg bekerjaya & duduk rumah sendiri bukan dgn family.Mase mula2 kawen dulu, mmg leceh sikit terkejar2, balik keje nk kemas umah bagai,tp skrg dah ok, dah terer dah,Small matter je.hehe..

Biasanya lepas balik keje, aku akan rendam dulu baju2 yg nk dibasuh..Bila dah rendam, tonyoh2 sikit, terus mesin yg tolong cucikan.Kan senang...

Sementara tggu mesin yg baik hati tu tolong aku basuh kan baju, aku angkat smua kain2 jemuran yg dah kering, aku asingkan hanger setiap helai, aku terbalikkan siap2.


Bile dah siap asingkan hanger & terbalikkan baju, baru lah aku lipat, Ramai yg malas nk lipat baju kan.Aku pon malas jgak, tp cara nk atasi malas tu, aku akan lipat smua baju2 tu kat depan tv, so, xdelah terasa sgt kemalasan tu.Malas2 aku pon, aku takkan biar baju yg tak berlipat berlonggok kt atas katil or dlm bakul or kat atas kerusi, prinsip aku angkat je dr jemuran, terus lipat,tu pantang aku.Same mcm prinsip mak aku..Hehe..


0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)