Followers

Wednesday, November 27, 2013

Sambut besday dengan family tercinta

Memandangkan besday aku jatuh pada hari bekerja ,hari selasa 19 November aritu, so sambutan ala kadar bersama family terdekat diawalkan beberapa hari sebelum tu iaitu pada hari Sabtu 16 November 2013.Planning last minit jugaklah kiranya, sebab ingatkan nak anjakkan ke 30 haribulan nanti, tapi macam lama sangat plak nak tunggu, so kita awalkan jela.Kemain dah tua-tua bangka pon nak celebrate bagai, ni semua Abi yang niat nak buat, dia cakap kita buat jela sambutan besday sayang nanti, sebab taun depan nak jadi mak budak dah, takut time tu berebut tiup lilin ngan anak je..hehehe..Mak aku pun beria suruh sambut, siap offer nak buatkan bubur kacang kegemaran aku lagi..Sayanggg mak!!!


Lama dah tak sambut besday ramai-ramai camni, biasanya sambut ala kadar je dengan Abi berdua, dan makan-makan kat luar je dengan family, tapi kalini special sikit,sebab buat kat rumah sendiri.Abi niat nak buat kat rumah sendiri katanya lebih berkat, Abi suka tetamu datang rumah, murah rezeki katanya.Aku ikutkan aje, janji dia tolong aku kemas rumah.Tapi sebab dia yang memasak untuk hidangan untuk tetamu, so aku tolong kemas rumah jela..Nasib baik rumah memang dah siap kemas pun, tinggal nak sapu n mop je, nasib baik aku still larat lagi buat kerja rumah, senang nak bersalin nanti kan..hehehe..


 Dari kiri yang baju merah tu, paklang aku merangkap jiran sebelah rumah aku, buka pintu rumah je dah boleh nampak rumah maklang.hehe..


Yang baju merun polkadot tu maklang aku(adik mak).Pun merangkap jiran jugak.Yang baju merah tu mak aku..Yang baju pink kakak ipar aku (Kak Yati)..



Yang baju hitam tu along aku, pastu Amy (sepupu aku),and yang jadi mangsa kena duduk dengan aku tu adik aku, Tasha..
Tetamu yang datang terdiri dari keluarga-keluarga terdekat je, yang jauh dimata maaflah sebab tak jemput,lagipun buat kecil-kecilan je, insyaALLAH nanti ada rezeki kami ajak yang lain plak yer, member2 pon tak jemput, sebab ni memang party family2 aje, yang datang Abang aku sekeluarga, maklang sekeluarga , mak , papa n adik aku, dan pak usu aku sekeluarga.Tu pon dah meriah rumah kecik aku, kalau jemput ramai-ramai, kesian plak kat tetamu takde tempat nak duduk..heheehhe


Kek besday plak aku order dengan kawan mak aku Kak Zai, kek coklat 2 kg bentuk "love" gitu..Teringat masa kecik-kecik dulu, mak selalu buat sambutan besar2an time besday aku, kebetulan besday aku n along aku bulan yang sama, so kitorang akan potong kek sama2,,huhu...sweet giler..Hadiah pun banyakk dapat..Best kan jadi kanak-kanak..Tapi sekarang kena sedar diri dah tua, buat mana yang mampu je, nak buat lebih-lebih nanti boleh planning utk anak plak ..hehe..


Yang kiri sekali tudung hitam ni maksu aku, time ni dia baru sampai.Kira tetamu terakhir lah yang sampai..tenkiuu maksu sebab datang..


Menu untuk tetamu haritu, request by tetamu, mee goreng mamak by Abi..Ramai yang cakap mee goreng mamak Abi sedap, so Abi makin bersemangatlah nak masak kan..Aku plak buat kek batik, buat sikit je, tapi habissss,,sedappp lah tu.Budak-budak lah suka makan, coklat lah katakan...Boleh buat selalu lah kan..hehe..Mak plak buatkan bubur kacang seperiuk besar, mula-mula risau jugak takut tak habis, tapiiii bubur kacang mak memang terbaikk, seperiukk habisss ko...Ramai cicah dengan roti, tapi aku suka makan macam tu je, sedappp..Mee goreng mamak Abi pon habis, heyy lega bila makanan semua habis, siap boleh tapaukan untuk tetamu lagi..Alhamdulillah..Senang nak basuh pinggan mangkuk bila semua makanan habis..




Bila semua tetamu dah ada, acara potong kek pun bermula, Abi macam biasa lah tak pernah mengecewakan, walupon dia tak romantik mana, tapi someyime dia sangat sweet jugak taw.Masa nak nyanyi tu, Abi pasang pendrive yang dia dah donlod lagu besday tu.Lagu Allah Selamatkan Kamu..Tapi versi comell giler, ada sebut2 nama sayang lagi..hehehe...Sengih sampai telingaa lah besday girl ni kan, dengan muka merah maluuu..hehehe..Tenkiuu Abi...Walaupon Abi tak romantik, tapi Abi sentiasa mencuba jadi yang terbaikk, jadi yang tersweet....Terharuuu ok..



Majlis start pukul 2 sampai lah ke maghrib, lepas maghrib semua bersiap2 nak pergi tengok konvo tadika anak buah aku.Saje pergi nak bagi semangat kat dia, sebab dia jadi wakil pelajar bagi ucapan kat atas pentas, hebattt baru 6 tahun dah jadi wakil pelajarr..Angah bangga dengan abg, Airiel Danish..!!

Gitulah cerita majlis hari jadi kecil-kecilan untuk aku, walaupon kecil tapi tetap meriah bila dapat berkumpul dengan family tersayang.Seronok plak buat makan-makan macam ni kat rumah, rasa nak buat selalu, insyaALLAH ade rezeki kalau aku buat makan-makan lagi aku jemput ramai-ramai yer..Sila jangan segan bertandang ke rumah kecik aku tu yer..heheheh..

tuan rumah dah tersadaiiii....huhu...belum buat kenduri lagi..hahaha
Terima kasih banyak2 kat Abi n Mak yang banyak membantu menjayakan sambutan ni.Tak sangka dah tua dah aku..Tu pon ada hati nak tiup-tiup lilin lagi..Baby dalam perut jeless tak dapat join tiup lilin sekali, sabar ekk baby, nanti baby kuar, kite tiup lilin sama2 ek..

16 comments:

  1. eh eh tak tahu pun nory buat clebrate besdayyy.. kalau tahu ida bagi je cf ida tu.. hehehhehe

    ReplyDelete
  2. kek comel. :) bentuk love sweet sangat ..

    ReplyDelete
  3. akak baca entry ni dengan senyumannnn huhuhu..sebak pun ada jg..smoga bahagia ke akhir hayat nory disamping insan2 tersayang..sweet sgt korang ;)

    ReplyDelete
  4. salam nory..heppy belated besday..akak tgk muka makin berseri..semoga bb and mamanya sihat sentiasa ..amin

    ReplyDelete
  5. berseri2 muka nory, bakal mommy la katakan.
    happy bday nory.

    ReplyDelete
  6. comelnyer nory skrg.. rindu r kt korg.. 2 bln dh xjumpa nory ngan ida.. dgn yaya n mila lg r lama.. nangis..

    selamat hari lahir mommy to be.. jaga diri selalu ye..

    ReplyDelete
  7. Suwwiiitttt :)

    Happy belated besday dear ;)

    ReplyDelete
  8. happy belated birthday..
    tak sabar tunggu baby kuar tahun depan.. hehe

    ReplyDelete
  9. gambar last tu suwittt sangat..amboii tidor pon bleh senyum nih..

    ReplyDelete
  10. happy belated birthday sis nory..comel sangat gambar bawah sekali..

    ReplyDelete
  11. happy belated bezday nory..walaupun kcik tp meriahkan

    ReplyDelete
  12. hepi belated birthday nory. may Allah bless you and family :)

    ReplyDelete
  13. berseri seri muka nory..
    jaga diri ye :-)

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)