Followers

Monday, August 14, 2017

Ber'dorayaki' dihujung minggu


Aku taktau nak gembira nak ke nak bersedih kalau Abi cuti time weekend ..hahahaha..Suka memang suka, happy lah ada teman bercakaran, teman buat lawak hambar, walaupun suami aii seorang yang sangat annoying kekadang tu, tapi iolls terhibur okey dengan annoying dia tu..hahahhaha..Sebab tu kalau tanya kitorang antara kami berdua ni sape paling annoying, masing2 cakap pasangan sendiri, maksudnya sama je, laki bini annoying, muahahahahah..

Weekend kalau Abi cuti memang bestttt sebab pagi2 Abi dah bangun readykan breakfirst..Aku sejenis makhluk yang pagi2 lambat sikit nak bergerak.Lemauu je.Tapi Abi sejenis yang makan nasi pagi2, macam aku tak breakfirst pon takpe, aku pakej brunch terus.Dak Iqy sama macam Abah dia, pagi2 cari nasi, kalau bagi roti ke apa ke, mesti ending nak nasik jugak.hahahahah..Perut mama juga yang behave setakat ni kann.mueheheheeh..

Pagi sabtu lepas bangun, tengok atas meja dah siap dah sarapan, Abi biasalah dengan nasi berpisah tiada, pagi tu dia goreng nasi je makan dengan kari ayam semalam..Iqy pon makan sekali dengan Abah dia, dah siap mandi dah Dak Iqy, bestnyaaa bangun  tido anak dah siap mandi, makan semua, kalau tak pepagi aku dah macam hape dah uruskan anak, nak makan lah, nak mandi lah, nak berak lahh..pfffftttt..So bila Abi ada, dapatlah aku ber "me" time gituu..Thankssss Abi..Walaupon annoying terselit ke'sweet'an jua disitu, jadiklah dari takde manis langsung kan..hahahahah,,,Bukan selalu pon, sebulan beberapa kali je.



Disebabkan aku memang jarang makan nasik time breakfirst , (tapi nasik lemak makan plak, eh ntahlah pelik betul seketul Nory ni) , so Abi buatkan aku Dorayaki..Abi cakap bukan Dorayaki lah, tapi lempeng..Ahhh aku tak kira, nak panggil Dorayaki jugak..hahahaha..Dulu masa kerja kat Elianto, hari2 aku beli Dorayaki kat Jusco, suka betulll makan tu.Padahal nama melayu dia , lempeng je kot, tapi bentuk dia tu kan macam kuih Dorayaki yang Doraemon suka makan tu...ahahahahaha...Tapi masa tu Abi buat kan sikit je, ada lah 2 keping, tu pon sebab nak habiskan tepung yang ada katanya..Cissss..Ingatkan buat khas untuk aku..hahahah..Masa tu makan cicah dengan gula je, kurang sikit feel dia, biasanya aku makan yang ada flavour, kacang merah, coklat, atau paling koman pon perisa kaya..Ermmm dapnya..Petang tu gigih ajak Abi pergi beli tepung lagi, dan beli kaya sekali untuk breakfirst keesokkannya..Yeayyyyyy dapat jugak Dorayaki flavour kaya..Ermmm dapnyaaaa...Nasib baik Abi buat lebih, tetiba Dak iqy pon tersukaaa sekali makan Dorayaki ni..Tak kasik can mama fefeeling makan sengsorang...hahhaha..





3 comments:

  1. Suka mkn ni klu g breakfast dkt mcd..tp x rjin la nk bgn awal semata g breakfast kt mcd mcm zaman bujang dulu..huhu..share resipi please..

    ReplyDelete
  2. bestnyer... jemput singgah blog kita :)
    jemarikidal.blogspot.my

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)