Followers

Friday, November 10, 2017

Dapat jugak


Perghhh merasa jugak makan durian, lama betul teringin.Tahun ni durian macam tak menjadi sangat kan, patut harga membunuh je aku rasa.Aku kalau mahal2 memang tak beli lah..Akal masih waras lagi, yang terlebih duit tak tau nak buat apa tu boleh lah nak beli kan..Aku memang tak laaa, memang tunggu time dia jual longgok RM10 camtu baru puas makan..Sama je rasa nyaa, sedap jugak walaupon murah..Gituuu...

Tapi tahun ni, puas aku tunggu, takde lagi musim orang jual durian longgok2 ni, kalau lalu tempat orang jual durian ni, mesti usha dulu ada penimbang ke tak?Kalau ada malas berhentii, sebab dah tau mesti mahal..hahahaha..tapi haritu nak hilangkan rasa teringin yang amat tu, beli jugak lah yang paket tu..Sebab yang paket tu kite boleh nampak isi dia kan, tu pon mahal jugak, beli sepakaet je, RM18 sepakaet kalau tak silappp, ada lah 3,4 ulas je...Jadiklahhh buat rasa kan..


Baru2 ni Abi bawak balik 2 biji durian.Aku dah nak membebel dah, takut dia beli yang timbang punya, membebel lah sebab membazir baik beli beras..hahahaha..Tapi Abi kata beli kat depan padang futsal tu haaa, ada orang jual murah..Asalnya timbang, tapi kawtim baikkk punya dapatla 2 biji RM25...Okeylahhh kan tak jadi nak bebel..Sweet sangat beli untuk bini sebab aku rasa minggu ni aku asyik sebut nak makan durian je kot, tu yang dia gi cari jugak..Laki aku memang tersangat perihatin kalau anak bini dia sebut pasal makanan ni, dia beli durian tu pon dia siap cakap, "Abg beli sebab syg je ni, syg habiskan semua, abg tolong bukak je" (Anyonyonyooooo sweet jugaklaa kiranya)  .Suka agaknya tengok bini makan sampai pejam2 mata sebab nikmat sangat kannn...hahahahaaha...Memang aku habiskan 2 biji tu sekali harung jeee...Dak Iqy kurang minat, dia suka rambutan, pon abah dia siap belikan jugak..Dan abah dia jugak jadi tukang kopek kulit...hahahahhah..Tenkiuuuuu abah!!!




0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)