Followers

Monday, November 6, 2017

Family time di Empire Steamboat & lepak di Ayer 8


pinjam gambar mak & papa .. Dah macam duta Empire Steamboat dah ni..hahaha...Blur lah pulak gambarnyaa...

Hari Sabtu haritu birthday along aku, kebetulan memang plan nak keluar makan2, kebetulan plak family maklang nak join sekali dan kebetulan terbelanja lah kitorang sekali..Hehehehe...Terima kasih maklang payung kembang malam tu..hehehhh..Mulanya nak makan steamboat kat bukit jelutong, tapi rasa macam jauh sangat, pastu aku saje suggestkan kat maklang pergi kat Empire Steamboat ni.Maklang ON kitorang pon ON lah..Lagipon dekat dengan rumah, 10minit dah sampai.Empire Steamboat ni kat dalam Gem In Mall, Cyberjaya.Walaupon dekat, ni first time we all datang sini tau..Aku tahu pon sebab terbaca review rakan blogger yang pernah buat food review kat sini.











Harga dah naik sikit, RM32.90 dewasa .Kanak2 bawah 9 tahun free .. Not bad lah kat sini, tempat cantik, selesa, sejuk je (aircond kan)..Mini playground untuk anak2 pon ada.Ooo aku datang sini bukan untuk review, so tak banyak gambar makanan yang aku ambil, gambar yang aku makan je ada.Tapi puas hati weyyy tang seafood..Kitorang dok aim udang galah jee..Asal dia topap je muka kitorang yang datang sauk dulu..hahahhhaha...Puas giler dapat ratah udang..Ketam pon sama..Cuma aku lagi addict dengan udang berbanding benda lain.Dia punya feel tu sampai tahap terpejam2 mata tau waktu menikmatinya..hahahahah kemainnn..






Tengah sedap2 makan, kak ipar buat surprise kat along..Along dah pasrah dah ingat takde kek dihari jadi dia ni..Alih2 Kokti bawak keluar cupcake dia..Comel je..Okey jugak buat cupcake camni, takyah susah2 nak potong2 bagai kan..Lepas tiup lilin dah boleh terus ngappp!!!...



Barisan 4 gadis pingitannn...Ehhh hellooo gadisss ke??ahakkk3..bini orang semua tu, kecuali adik aku Tasha (free hair)..Oh dia single sekarang, nak aku tolong adjust sila lah bodek sis lebih sikit..ahahahaha...Belanja steamboat plissss...





Belanja lah seketul dua gambar dengan boipren aii ni..Bukan selalu dapat camni..Rasa macam dah lama tak tangkap gambar berdua..Aku sejak badan dah berisi sikit ni malas nak bergambar.Kurang keyakinan diri gituuu...hahahaha






Bergambar jap kat depan Empire Steamboat (macam biasa tak cukup korum)..Cantik kan tempat ni..Lepas ni kalau teringin nak makan steamboat, aku tak teragak2 nak datang sini lagi.Sebab puas hati lahh..Makan kenyang, periuk sorang satu, sendiri masak sendiri makan..Bestt kan..







Dah kenyang, kitorang lepak kat Ayer 8, Putrajaya..Tempat ni dulu tak ramai orang tahu, sekarang ni sejak dah popular, ramai plak umat manusia, makin meriah kat sini..Aku selalu jugak pergi sini malam2 lepak makan angin sambil layan Dak Iqy main bubble.Tapi biasa nya datang tengok je orang seronok main basikal lampu2 tu.Tak pernah naik pon.Kalini dah alang2 semua ada, cukup korum, kitorang beramai2 naik basikal tu.Lenguh wey dok mengayuh, kayuh nya tak seberapa, bising je lebih..Spesis mudah terhibur kan memasing.hahaha..Semua dapat merasa naik..harga berbeza ikut jenis basikal, macam basikal kitorang ni RM45 untuk 30minit..3 round kitorang main, semua merasa lah naik..Puas hati ..Tenkiuuu maklang sekali lagi belanja kitorang naik basikal..heheheheh...semoga murah rezeki maklang sekeluarga..aminnn



1 comment:

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)