Followers

Wednesday, October 19, 2011

Cerita sedih...

  Berat sebenarnya nak menulis, tapi rasenyer lebih bgus kalu dikongsi..Ceritanye begini.lepas raye aritu(bulan september) aku rase something yg x kena kat diri aku..Hmm aku sedar yg aku da lewat period seminggu..Mase ni dalam hati dah tentulah happy sbb aku da start berangan yg aku ni dah pregnant..Hmm aku n hubby mmg nak sgt dpt baby cepat..Walaupun org lain kate "Alaa baru 5 bulan kahwin, honeymoon la puas2 dulu" .Tapi bg kami, kami tetap menantikan kehadiran si comel dalam kehidupan kami...Yelaa,sape xnak anak kan..Lagi2 plak bile dgr kwn2 yg bru kawen ,dah pregnant skrg ni..Ape2 pun, tu rezeki msg2..Xpatut aku nak jeles2 kan..Hubby pun slalu cakap, mybe belum rezki kite lg, sbar jela..Yg penting kite berusaha..
  Ok, berbalik pada cerita asal..Sepanjang aku missed period ni, da banyak kali aku wat UPT sendiri kt umah, tapi resultnyer mmg hampa sekali "negatif"..Dalam hati tertanya2 nape period aku lambat tp upt negatif..Hmmm mmg frust time tu..Hubby ajak gi klinik, aku pon ikut je..Sampai kt klinik, aku cite la masalah aku kt doktor tu,,Then, doktor tu suruh aku scan,sbb kate doktor tu mengikut tarikh LMP(Lastday Menstruasi Period), klu aku pregnant,kndungan aku da masuk 7weeks maknanya klu scan dah boleh nmpak kantung baby la kononnyer..Aku berdebar2 mase scan tu, yg mbuatkan aku lbh frust bile doktor ckap x nampak ape2 pon,maknanya aku x preggy laa...Uwaa mase ni rase nk jerit gile2,meraung smua ade..Tp leh cover lg..Then balik umah, aku mula ragu2 dgn doktor tu..Mcm2 aku pikir nak sedapkan hati sndiri..
  Then , setelah 3 minggu aku missed piyed, aku masih tertanya2 lagi, aku ni preggy or not preggy...Urgghh!!! Tensioonnnn!!!!Aku wat test lg, jawapan nyer still same "negatif" gak..Rase down sgt2...Last2 mase hari jumaat 14hb October, kekecewaan aku semakin mencapai kemuncak apabila period aku dah kluar..Hmm mmg dah xde rezki..Tapi aku mcm susah nk terima kenyataan..Kenapa!!! Kenapa!!! Kenapa!!!Sampai aku rase xnak kluar umah jumpa dgn sape2..Rase kecik je diri ni..Tapi pujukan hubby adalah ubat paling mujarab yg mampu meredakan kekecewaan ini..Thanks hubby 4 ur support..Mudah2-an Allah makbulkan doa kite utk dpt baby secepat yg mgkin..Amiinnn..!!!

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)