Followers

Wednesday, October 19, 2011

Raya Pertama Kami..

 Raya tahun ni merupakan raya yg paling bermakna buat kami..Kalau raya sebelum ni aku hanya fikir persiapan utk diri sndiri, tapi skrg da ade hubby,ape2 pon kene mintak pendapat hubby..Raye thun ni jugak, atas permintaan hubby & kerelaan dr hati aku sndiri, aku menenakan tudung pada pagi raya..Hubby la org yg plg gembira bila tgk aku pakai tudung ..hehehe..

Tahun ni kami sepakat memilih kaler oren sebagai tema raye tahun ni..Susah gak nk cr kaler oren yg menepati citarase aku..Tapi jumpe gak la..Dan kebetulan sama tema ngan parents aku jugak..So, kami sekeluarga dgn secara otomatiknye sedondon di pagi raye..

Raya pertama kami ni, kami da sepakat utk beraya di rumah family aku dulu, Then , petang raye bru kami bertolak ke Felda Sg Behrang utk beraya dgn fmily sblah hubby pule..Best nyer Rayeee!!!!!

Kat rumah fmily aku, pg2 raye mmg la x semeriah mane, sbb adik beradik aku x ramai, 3 org je..Tahun ni abg  sulung aku beraya kat kg isteri die kt Pahang..Sbb tu aku raye puchong dulu..Tahun depan tukar lak, raye pertama kt Kg hubby aku lak..Adil kan?? HEHEHE..

Bab persiapan rumah lak, memandangkan kami dah pindah ke rumah sewa lepas kawen aritu, so, persiapan rumah kena jugak la di fikirkan..Tapi ala kadar jela, kuih2 pon kami beli je, tahun depan bru buat lak..heheh..Sepanjang musim raye( raye kan sebulan), umah kami sentiasa di kunjungi sedara mara n kwn2 yg dtg beraya..First time melayan tetamu di rumah sndiri..Sebelum ni mase bujang2 dulu duduk dgn mak, klu raye2 cmni mak la yg handle bab2 menyediakan juadah ni..Skrg dah ade rumahtangga sndiri, sendiri mau ingatlah..Mujur lah hubby ku Chef...So, ringanlah sikit beban ni..oppss!! bukan sikit, tapi byk sgt hubby tolong aku dlm menguruskan hal2 rumahtangga ni..Thanks hubby...Bertuah nye badan lahai..Alhamdulillah....Klu bab masak memasak ni, "kacang" je bg die..Menu utama kami sepanjang musim raye aritu adalah "Bihun Ladna"...Semua ckap sedaaap!!!OOOO!!!...CAYALAH HUBBYY!!!   

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)