Followers

Friday, February 17, 2017

Puchong dah ada LRT weyyyy, sila jakun hahahahahaha


Sejak Puchong dah ada LRT ni, inilah kali pertama aku naik LRT dari Puchong.Last naik LRT ni kalau tak silap 9 tahun lepas..Masa tu kerja Elianto, tiap minggu berulang dari Puchong - KL - Cheras untuk meeting.Masa tu aku rajin kerja, gigih bangun subuh tunggu bas, tukar bas, pastu naik LRT plak ke Cheras, pastu kena menapak lagi dari station LRT ke head office..Perghhhh bila ingat balik, rasa bangga dengan diri sendiri..Muda2 dah kerja keras cari duit..Cewahhhh..hahahahaha...sejak umur nak cecah 3 series ni je, makin kelaut plak semangat nak pergi kerja.Ntah kenapa taktau laaa..Tapi masih berjaya gagahkan diri pergi kerja , cuma ponteng pon semakin rajin jugak..hahahahaha..


Baru2 ni aku, abi,Dak Iqy, mak & besan mak (mak kakak ipar)  "mencemar duli" naik LRT dari Station Puchong Prima ke KLCC.Plan last minit, kebetulan besan mak nak balik kampong esoknya, dia teringin nak naik LRT, tu yang mak aku ajak aku tu, aku pon kebetulan memang nak bawak Dak Iqy naik LRT, dia hari2 dok berzikir ajak aku naik "train"..Bingit dah telinga aku ni.Ni pon aku bagitau semalam kata naik train harini, dia punya excited, setiap minit dok sebut "nak naik train" , "nak naik train"..Tak menyabor nyaborrr..huhhhh..




Pagi tu kitorang gerak dari rumah kul 10, parking kereta kat OTK Puchong Prima terus naik LRT kat first station di Puchong iaitu Puchong Prima.Untuk ke KLCC tambang seorang sehala RM5.20.Pergi balik RM10.40 je..Berbaloiii kan..Untuk ke KLCC , kena amik train aliran Kelana Jaya Line..So dari Station Puchong Prima, berhenti kat station Putra Height tukar train ke Aliran Kelana Jaya Line.Pastu direct sampailahhhh ke KLCC..Punyaaalah lama dok dalam train, Dak Iqy sampai bosan, ajak keluar jalan plak padahal belum sampai lagi




Dalam train, Dak Iqy tu asyik dok mengusyarrr awekk je.Pantang nampak perempuan comey2, siap bisik dengan aku, "mama, tu kakak kaler Red" kejap kang tunjuk kakak pakai baju black plakk,  sambil tunjukkk sorok2 dengan jari telunjuk dia.Hambooiiii kemainn ko kan..Anak aku ni memang pencinta wanita, kalau korang jumpa dia, dia suka meleset2 tu maknanya dia dah jatuh cinta lah tu kat korang.Haishhh...


Tujuan asal bukan nak pergi KLCC sangat pon, cuma nak jalan2 naik LRT je, sempatlah jalan2 cuci mata kejap je kat KLCC tu, betul2 pergi makan je kat Food Court, pastu terus balik.Hahahahahha...Memang naik train semata2 je haritu..Kata nak merasa naik train dari Puchong kan..hehehe...


Masa balik, ramai jugak penumpang, mybe sebab station tengah2 kan, mujur ada kerusi kosong, aku pangku Dak Iqy, baru duduk kejap, Dak Iqy dah tertido dah sampai lah kesudah.Sedar2 je dah sampai.Next time nak pergi SOGO plak lah, tapi kena ready duit kepuk2 dulu lah, boleh shopping...hehehehe..



0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)