Followers

Friday, February 10, 2017

Tak sengaja cuti harini

 

Salam jumaat uolls, lambat sikit bersiaran harini , baru balik berjimba dengan mak kesayangan iolss..Well harini cuti tanpa sengaja sebab babysitter Iqy cuti, semalam Abi cuti jaga Iqy, harini aku plak cuti jaga Iqy.Bila dah ada anak ni, sistem cuti secara bergilir-gilir tu normal lah kan.Alhamdulillah Dak Iqy jenis yang jarang sakit/demam, kalau tak lagi banyak kena korban cuti kan..Tu lah satu kelebihan Dak Iqy ni, walau diri dia selalu je buat onar tak kira masa, yang selalu buat aku rasa nak bertukar jadi hulk, tapi aku selalu lupa nak bersyukur tang kelebihan Dak Iqy yang satu ni, jarang demam..Alhamdulillah, semoga kesihatan yang baik sentiasa bersamanya sampai dia besar nanti..aminnnn..

Oh yer, harini pagi2 lagi eh bukan pagi tadi, tapi dari semalam lagi mak aku dah booked aku awal-awal untuk bawak dia breakfirst kat luar harini.Well, aku kan anak kesayangan, muahahahaah takdelaaahh, mak aku sayang semua sama rata je, aku je suka bajet-bajet mak sayang aku lebih, along & adik aku selalu krikk krikk je kalau aku perasan sorang2..Ada dorang kesahhh???Ahhh lantakkk lahh..hahahahahah..

Pagi tadi pergi breakfirst kat McD, sebab kat situ je yang Dak Iqy akan behave.Kalau bawak makan kat tempat lain, Dak Iqy ni akan buat onar, jerit-jerit ajak jalan tempat lain, dia buka suka duduk lepak lama2, borak kosong tak buat pape ni.Dia dah kenyang je, terus ajak cauuu cin cauu..Sabooo jela aku, aku dan mak ni plak jenis yang suka lepak-lepak gosip lepas makan gitu, santaii je kan.Kalau ada Dak Iqy ni kena makan cepat-cepat, dah habis balik..Gituuu...Kau rasa???Tapi kalau bawak McD dia suka sangat lah, dapat mainan, makan, lepas tu dia main kat playground, kiotrang plak pilih meja yang betul2 dekat dengan playgound, boleh perhatikan dia sambil makan kan,tenang sikit nak gosip...hahahaha...Sempatlah bergosip 4,5 kisah tadi..hahahahahha..

Kebetulan harini, besan mak aku ikut (mak kakak ipar), datang dari kampung, mak aku rajin bawak besan dia jalan2, aku tukang bawak je, esok plan nak naik train plak, since LRT dah wujud kat Puchong ni, sekali pun aku tak pernah naik, dulu selalu naik masa kecik2 dulu, sebab rumah nenek aku kat Bangsar tu, depan rumah je dah ada station Lrt, panjang je langkah ni kalau balik rumah nenek aku..heheheh.

Lepas breakfirst kat McD pagi tadi, terus singgah Puchong Prima, besan mak aku nak shopping baju apa ntah, mak aku suruh pergi kat satu kedai area situ, murah sikit harganya..Sebelum tu singgah Giant Bandar Puteri, mak nak beli barang dapur nak masak ayam masak merah katanya,,,Wowwwww!!!!Kompom aku melekat lagi kat rumah mak sampai malam harini, rugiii ooo tak makan lauk masakan mak aku...hehehehehe..

Ni tengah tunggu Dak iqy tido, pastu aku nak lari kejap pergi amik stock make up, customer ramai order dahni, pening dah aku aku.Pasni ingat nak kumpul order banyak2 baru amik stock, letihh oiii ulang alik amik stock,nak ikut tak jauh mana, tapi jammed traffic light aku tak tahan tu...Adehhhh...

Tapi tu lah pengorbanan kan, bukan senang nak jadi senang.So kena lah berkorban sikit, nak duit lebih punya pasal, walaupon takdelah banyak keuntungannya tapi kepuasan tu penting, dapat duit lebih buat isi minyak kereta pon dah syukur sangat dah...Alhamdulillah.Terima kasih semua customer yang selalu order make up dengan aku..

Nak shopping make up murah ???





Meh jenguk page ni , alang2 LIKE sekali...

RNZ Perfume & Beauty Line








1 comment:

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)