Followers

Wednesday, April 25, 2012

Bawang Putih vs Bawang Merah






Bawang Putih & Bawang merah ,sape x kenal kan dgn karakter ni dlm cite rakyat .Sinetron Indonesia pon ade tayangkan cite ni gak kat tv3 dulu, time tu aku sekolah menengah, ingat lagi kalau balik sekolah tu mesti terkocoh2 nk cpat smpai umah,sbb xnak terlepas episod cerita tu.Yela dulu kan xde tonton.com,kalau x boleh gak tengok balik kalau terlepas sesuatu episode tu kan.

Tapi kalini yg aku nk cite bukan pasal Bawang Putih & Bawang Merah yg dlm cite2 dongeng tu, sebenarnya mmg wujud pon karakter tu kat sekeliling kite ni,cume kite kdg2 x perasan je..hehe..Contohnya ini..






bhehe, poyo2 je.Sebenarnya gmbar ni kebetulan je hubby yg snap mase kitorg photoshoot 'pre_Anniversary aritu, kebetulan aku ngan tasha (adik aku) pakai baju merah ngan putih.Jadi nyer, mmg kene sgt lah.Kalau dulu sebelum kahwin, kitorang ni mmg selalu bercakaran pon, mmg x sebulu, hari2 gaduh.Mak aku pon panggil kitorg bawang putih & bawang merah.Maklumlah jarak usia kitorg pon 11 tahun, mybe sbb tu kitorg x sebulu kot.Tapi lepas kahwin, aku pon dah duk umah sndiri, hubungan kitorg ok dah.Xde gaduh2 mcm dulu.Kadang2 tu biasa lah kan, mmg kitorg mmg gaduh ala2 ganas manja gitu..wakaka..bile teringat balik mase bujang2 dulu, kelakar rasenyer, hari2 gaduh, yg peningnyer, mak aku.Bayangkan lah tido sebilik,kongsi katil pon still boleh gaduh jgak,Penah gak aku tendang die smpai jatuh katil, dan begitulah sebaliknya..Ish3..jahatnyer aku dulu ek..Sekarang ni aku dah jadi kakak yg baik kot,walaupon x berapa nk sekepala ngan si tasha ni.Sbb aku dari kecik mmg rapat & sekepala ngan abg aku je..hehe..yela dulu kitorg berdua jekan..Sorg lelaki sorg pempuan,so xde masalah smpai nk bergaduh or berebut brg mainan bagai.Memang always bekerjasama & bertoleransi..Cewahhh...













                        

Remark : Mak kompom senyum sampai telinga kalau tengok gambar ni.Mcm x percaya je si bawang putih & bawang merah ni dah berbaik...hahahahha....

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)