Followers

Tuesday, November 13, 2012

Kereta Ulat

Woot...woott..kalau bercerita pasal kereta idaman, macam2 model kereta yang ade sekarang ni kan.Sediakan duit je, samaada mampu atau tak..Kalau mampu, dapatlah beli kereta idaman yg diidam2kan sangat tu, kalau tak mampu , beli jela yang mane termampu, takyah nak bermimpi ke bintang sangatlah kan.hehe..Tapi tak salah pon kalau nk bermimpi, cuma kena ade usaha lah..Tapi kalau mcm aku ni, gaji yg takat cukup makan ni, bila agaknya nak dpt kereta idaman tu, takkan boss aku baik hati sangat nk sedekah BMW die kat aku kan..hahaha..
Dulu mase kecik2 kan, aku pantang jumpa kereta Volkswagen lama tu..Ade yg panggil kereta katak, ade yang panggil kereta kodok, Ko nak taw aku panggil ape???Aku panggil "kereta ulat"..Aku pon taktaw nape aku panggil kereta ulat..Mgkin sebab bentuk die kot.Pastu mase kecik2, kalau berselisih dengan kereta ulat ni kat highway, mesti terjerit2 bgtaw kat mak abah..Mak!!! Abahh!!! tengok tu kereta ulat...Buruk kan,??hahaha..Adoii anti betul dengan kereta ulat tu..Knapa ntah??
Tapi sekarang zaman dah maju, kereta ni sekarang dah jadi "goreng pisang panas"..Kalau jual pon laku lagi taw, cume harga takdelah tinggi sangat.Tapi dari ko buang je kat tepi lombong terbiar sampai berkarat, baik ko jual pada yg minat dalam meng"makeover" kereta ulat ni..Bila dah di make over, time tu baru tersedar, ooo cantek jugak kereta ulat ni bila dah di transform kan..Ala2 bumble bee gituu..ahaks..Lagi2 kalau cat kaler "fink" gitu..Auwww  aku pon boleh jatuh cinta beb..hehehe..
 wallauweeyyy....cumell je kan..Kompom tido pon rase nak tido dalam kereta ni..hari2 aku polish bagi kilat memancor2...

4 comments:

  1. jiran nik kat kampung ade kete ni dulu.kami panggil kete katak.huhu

    ReplyDelete
  2. wow, vw pink!!! cutenye.. mse kcik2 ika pgil kte ni kte kura2 =p

    ReplyDelete
  3. Kite panggil kete katak..dulu naik sorok kepala kat bawah...maluuuuu..hahahahaha..

    ReplyDelete
  4. Dulu my parenst pakai kerreta ulat ni tau, teringat lagi masa naik bukit kat Jeli-Kelantan,

    MJ naik dengan sedara lepas tu gelak2 kat kereta belakang (abah bawak keta ulat masa tu) sebab semput panjat bukit...heheee ;)

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)