Followers

Wednesday, December 21, 2011

Balik Melaka


17hb Disember 2011 bersamaan hari sabtu haritu, aku balik kampong belah mak aku.Walaupon atok & nenek aku tggal kat Bangsar, tapi kami slalu gak balik melaka sbb ramai lg sedara mara yg ade kat melaka ni.Aku pon lahir2 je kat KL, mak & abah mmg xde kampong, Cuma papa je ade kampong kt Selama,Perak,Tu pon kitorg jarang balik.Mase kecik2 dulu selalu jeles tgk kawan2 balik kampong time cuti sekolah, aku lak time cuti sekolah balik Bangsar.Hahaha.
So, bile mak aku ajak balik melaka sabtu haritu, aku terus setuju nak ikut, lgpun boleh lah kenalkan hubby ngan sedara2 kat sana.Melaka ni dekat je, lbh kurg 2 jam dah smpai.Sampai2 je kitorg terus gi kenduri kahwin sepupu mak aku, siap2 makan semua kitorg balik & singgah rumah Tok Ngah aku kt area situ gak,rumah die betul2 berhadapan dgn Makam Tun Teja.Bila dah smpai umah tokngah terus ajak hubby gi ziarah makam tun teja, kitorg jalan kaki je.Sebelum masuk ke makam tu, kami singgah makan laksa & abc dulu kat gerai berhadapan pintu masuk makam tu.Perghh mmg sedap lah pekena abc time ujan2 kan.Nikmat..Laksa nyer pon sedapp..boleh tahan lah..so, jom layan gambar plak..Ini je yg sempat snap..

So, enjoyy!!


unik kan masjid ni..tapi lupe ape nama die..masjid ni dekat dgn politeknik merlimau.

hubby & papa x sabar tggu kambing golek..

still waiting..

gosipping~~~

nora & nory

We got a same "lesung pipit" but different side..hehe

we blood sister

kambing golek

wee~~~

mengantok tggu pengantin..

senyum x kate pape pon

hubby

seri teja corner

rojak petis..tapi not recommend la,xsedap

laksa pon ade...haa yg ni sedapp

ABC,,

US

ZURY

AUMM NYUM..NYUM

depan pintu masuk

perigi

makam tun teja

peringatan...be aware..

under my umbrella

titanic ver merong mahawangsa

penjaga makam..haha


jalan ke rumah tokngah

kelapa muda..yummy

terer x?




my mom.




0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)