Followers

Thursday, March 29, 2012

senyum x kata ape2....


Alhamdulillah, ape yg dihajati dr dulu, skrg bjaya gak beli dgn hasil titik peluh sendiri.Aku bukan lah org kaye or anak org kaye  seperti yg semua org selalu ckp..Aku manusia biasa jugak, yg sederhana dr aspek kerjaya dan kehidupan harian.Ade yg kate, aku ni kalau sebut je nak sesuatu tu, msti dapat je..Hello!!! X jugak ekk, kdg2 tu aku sebut, bertahun2 baru dpt, bkn hari ni sebut, hari ni terus dapat.Mgkin jgak dah terbiasa dr kecik suke beli sesuatu dgn hasil titik peluh sendiri, walaupon org luar slalu ckp, alaa mak & papa ko kan leh payung..Mmg lah dorg leh payung, tp aku lbh suke gune duit hasil titik peluh sndiri, so aku lebih menghargai brg2 yg aku beli..hehe..Alhamdulillah, bulan ni ade rezki lebih sikit ALLAH bagi.

Semalam balik je keje 5.30ptg terus lepak umah mak jap, semetara tggu hubby blk keje kul 8.30mlm.Punye lah x sabar nk gi beli benda alah tu, x sabar nk tggu ari khamis, hubby blk keje awal sikit blh lah servey2 harga ke dulu kan.Tp x menyempat2, nak malam tu jgak..Nsb baik dpt hubby yg understanding, layann kan aje kerenah biniii die ni yg kdg2 mcm kanak2 ribena je..hehe..Kul 8.30mlm hubby pon smpai kat umah mak, aku terus kluar & masuk kereta.Mak aku siap suruh hubby masuk umah dulu suruh minum2 dulu, last2 x dan masuk umah, hubby letak brg terus shooot ke IoI..Adik aku, Tasha pon ikut.2 hari sebelum tu die pon dah beli benda yg sama yg aku nk beli ni.Tp die beli model lain.Untung lah die, umur baru 14 tahun,ape pon dapat.X payah nk keje penat2 cari duit, sume ma&pa support..Alaa aku kalau x kawen lg pon, dah tentu ma&pa support punyer...hahaha...tp xpe aku ade prinsip,nak beli gune hasil titik peluh jgak..Baru rase terketar2 nye tangan saat menghulur note2 kat kaunter tu..heheh..

Ok, smpai2 je kat ioi, terus bjalan mcm karton.Laju giler sbb takut kedai tu tutup, mase tu lebih kurang kul 9 cmtu lar, byk curi mase cari parking je, hari rabu pon susah dpt parking..hampehh btul..dalam kelam kabut jalan mcm karton tu, adik aku smpat gak sound, agk2 la beb, x lari gunung di kejar..Alaa ko dah dpt, boleh lah ckp cmtu, xpe..tggu2, jap lg mimpi akan jadi kenyataan..heheh..Ok smpai2 je, untung kedai x tutup lagi, customer pon ramai gak, so, mmg xde ura2 nk tutup lagi lah..Mase ade 1 jam je untuk segala penjelasan, tawar-menawar, rayu-merayu..eh xde lah smpai merayu2..Sbnarnyer kedai ni dah byk kali dtg, cume beza nyer sebelum ni dtg dgn airliur je, x bawak duit..hehe...selalu dok tanye harga, dgn harapan dpt lah harga rendah ker kan..Tp mcm biasa lah . bile dah ade duit, promtion pon habis, so, harga mmg mencanak lah..hadoiii...nak xnak, pejam mate jela bayor..hehe..

Hmm mase nak bayar mmg terketar2 tangan nk bg cash kat akak kaunter tu, gilerr lar...rase syg giler, dlm mase kurang 1 jam terbang duit bgitu saje..Patutlah org ckp, dlm byk2 hobby, hobby yg ni lah plg byk kene kuar modal..Ni baru permulaan, pasni nk beli accessories lain2, kene bodek hubby lar, aku dah jatuh muflis ni..Xnak dah kuar duit, sayang duittt oooii...yela aku ni bukan org kaye, sederhana je.tgk duit keluar, mmg rase nk nangis lar...huhuhu..Tapi demi minat yg mendalam terhadap benda alah ni, lautan api pon sggup ku renangi...Hurmmm taw x benda alah ape yg aku beli ni...oklah meh aku tunjuk...Tapi ni bukan tujuan utk menunjuk2, show-off ke hape.Aku sekadar berkongsi di blog je.Ini je yg mampu aku beli,aku taw ade yg lg mampu dr aku boleh beli model yg lg mahal.Tapi ini cukup lah utk aku yg baru nak belajar ni...ok meh aku tunjukkkk
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+


+
+
+
+
+
+
+




























++
++
++
++
++
++
++
++
++
++













+++++


+++++















++++++













SABAR YER...SIKIT JE LAGI....


















CAKKKK!!!!!!



















HYE.....

















OK...KALI NI BETUL2...




















1...















2.....





























3..













TARAAAAAA......ini lah die benda alah yg aku taksubkan sgt tu..Xseberapa pon, aku org miskin, mmpu beli ni je..korg kaya boleh lah beli model yg mahal2...sob...sob..sob...

Inilah buah hati pengarang jantung a.k.a nyawa aku yg baru...welcome home Nikon ku....

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)