Followers

Monday, August 20, 2018

Hasil tangkapan di Shopee

Lama weyyyy tak shopping online yang bebetul shopping.Kalini balas dendam ke apa taktau laaa..hahaha.. Aku nekad kumpul duit untuk shopping online sakan kalini, tapi tak sesakan orang lain laa..Misi berjaya, dapat gak kumpul duit hasil titik peluh kerja tempat baru ni..Saje nak reward diri sendiri..Keje penat2 kan, takkan takde upah untuk diri sendiri kot.. Bukan selalu pun..hikhikhik.. Bajet RM150 untuk peruntukan shopping online kalini. Bagi korang alaaa RM150 celah gigi je,tiap2 bulan boleh dapat kann..Tapi aku lainnn..so jangan compare okey..hahaha..RM150 pon dah rasa wowwww sangat tau..Kau ape tahuuu? Hikhikhik..

So sebab tu aku jakun sikit kalini,nak share lah apa yang aku dapat shopping dengan RM150 ni.. Mulanya aku ushar kat Lazada dulu, total up semua, peram dulu kat shoping cart.Pastu aku ushar shopee plak, select barang yang sama..tup2 ehhh shopee lebih murah..So aku proceed shopee je,barang yang sama tapi harga yang berbeza mengapa nak bayar lebih kann..wahhh mcm iklan trivago plak dahh..hahaha..




Midea hand vacuum
Shopee price : RM65.90

Yang ni memang lama niat nak beli, since aku punyalah malas nak hangkut vaccuum yg sedia ada kat rumah tu, so beli yang jenis hand vacuum camni senang sikit nak capai dan lebih ringan gituuu.Kaler pink plak tu..Omeyy angatt kan..





Hair Dryer
Shopee price : RM12.90

Yang ni pon kira keperluan sangat sebab tiap kali mandi kan Jimbo, aku kena keringkan bulu dia secara manually, penat weyyy... Pastu duk depan kipas, sambil keringkan bulu dia..Jenuhhh..So aku sangat2 memerlukan hair dryer ni untuk penjimatan masa yang lebih maksimum..hahahaha..gituuu..






Power Bank
Shopee price : RM23.99

Kalau nak tahu ni first time aku nak ber power bank, tak pernah hayattt aku guna menda alah ni.Walaupon aku tahu ianya sangat2 penting disaat memerlukan.Dan tiap kali tu lah aku menyesal kenapa tak beli dari awal lagi..hahahaha...so sekarang aku dah beli..hikhikhikhik..mmg saje pilih pattern yang comey2 camtu..




Diffuser
Shopee price : RM16.90

Yang ni pon penting bagi aku..since dah bela dak Jimbo ni kan, dia plak memang membesar kat dalam rumah je, terperuk jeee kat umah.So aku perlu kan udara yang berbau segar gituu..Kot memalam boleh ON bau2an yang ala2 romantik ke lagi besttt kan..hahahaha..
So ni lahhh hasil tangkapan aku untuk reward myself kalini..Alhamdulillah..pasni nak kumpul lebih sikit boleh shopping banyak lagi..dah start kemaruk dah ni...hahahahaha...kat shopping cart dah save sesiap dah untuk next target..tak sabooo plak..



Harga berubah2, mungkin sedikit berbeza kalau korang search, mungkin jumpa yang lagi murah or yang lagi mahal..Macam biasa, rajin2lah scroll ke bawah sampai jumpa harga yang paaaaaling murah..hehehehe..Selamat ber"shopee"..(bukan iklan berbayar yer, heeee)..Dan harga diatas belum termasuk caj delivery..Total semua tak sampai RM150 pon sebenarnya..

6 comments:

  1. ida pun ada beberapa item dlm chart shoppee. belum sempat nk check out HHAHAHAHHAHAHAHHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... sama lahhh...berderet2 dalam list tu menanti di check out..

      Delete
  2. kemain lagi hair dryer kaler pink, bell punya pun dah rosak bolehla beli tapi murah la kat shopee

    ReplyDelete
  3. powerbank tu okay ka ? mine dah rosak so dok cari yang baru jugak. nanti boleh kasi review sebab takut nak beli rasa macam murah sangat. midea hand vacuum tu best.. ada satu jugak and sangat senang nak usung sana sini kan.. masuk bawah krusi pun senang =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat harini, sangat2 okey dan sangat membantu..rasa nak beli lagi sebijik utk husband,sebab asyik berebut je guna, kite cas, dia perabih...sabo jelaa...hahahaha

      Delete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)