Followers

Thursday, June 16, 2016

Kerja baru


Hallu, semalam hari pertama aku mula bekerja ditempat baru.Tempat kerja sebelum aku dah chaw chin chaw begitu saja, pergi tanpa pesan, lantak pi lah malas nak pikir buat semak kepala je.Pemergian aku kalini secara smooth n steady je, tapi keadaan kat sana yang berkecamuk, tau pon kelam kabut bila aku takde, masa ada takmo hargai, dah blah sibuk mencari.Sorry ai is dah tawar hati.Malas nak cerita lebih2 kat sini dan malas nak buka aib sesiapa, cukup aku bagitau aku dah tak tahan lagi dah, penat dah nak bersabar..Tapi aku rindu jugak dengan kenangan yang aku cipta masa bekerja ditempat lama, ada kawan kerja yang baik cuma seekor manusia tu je yang buat taik..Eh dah terbuka aib orang dah, ok takmo mention nama dia.Untuk awak, lepas ni kalau ada orang baru ganti tempat saya, tolong jangan layan macam sampah ek.Tak baik aniaya orang, takpe kalini biar saya yang mengalah, tapi akhirat nanti, merangkaklah awak cari saya yer, puas kan dapat aniaya saya yang kerdil ini..Okbaiii..

Cerita pasal berhenti kerja ni, keputusan yang aku buat terlalu drastik, aku berhenti serta merta lepas dapat gaji haritu, yang tahu aku nak buat onar ni kakak Zila opismate terbaik aku yang duduk sebelah aku masa kat opis lama dulu.Dia yang banyak bagi support kat aku selama ni, sebab dia lah aku masih boleh bertahan sampai setahun lebih kat situ, ikutkan baru2 keje aku dah cabut dah, dia yang banyak bagi semangat.Nory takkan lupa jasa akak..Rinduuu akak dan kawan2 lain..huhuhuhu..Aku berhenti kerja tanpa hala tuju, kerja baru pon tak cari, berhenti secara mengkhinzir buta je..hahahaha..Tapi alhamdulillah, Allah permudahkan urusan aku, sehari lepas aku berhenti aku dah start merayau cari kerja baru, dan alhamdulillah dapat 2 interview..Dua2 dapat, cuma aku pilih yang cuti pada hari sabtu dan dekat dengan rumah.Opis kalini lagi dekat dalam 7 minit je dari rumah..Sejauhmana tahap ke"best"an kerja baru ni aku tak berani nak puji lebih-lebih lagi, sebab masih baru.Agak-agak tak best , aku berhentilah lagi..hahahaa..Harap-harap ni kerja terakhir aku sebelum bergelar suri rumah...Cewahhhh...Ikutkan hati malas dah nak kerja tapi hutang banyak, kesian Abi tanggung sorang2 nanti..huhuhu

11 comments:

  1. hmmm kat mana2 pun mmg ada kan org hati busuk. semua success di tempat baru nory!

    ReplyDelete
  2. slamat beekrja di tmpt br...tkpe pasni kot trus jd surirumah hehe

    ReplyDelete
  3. takpe kak.. dulu pun sy mcm akak jugak.. cri keje yg btl2 sesuai... kdg kita suka, ttbe ade je yg xkena.. bkn rezeki la tu kan... ikutkan kalau sy kwen pun, nak jgk jd surirmh hehehhe... :p

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah rezeki dapat kerja baru terus..semoga dipermudahkan semuanya...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum nory.. semoga dipermudahkan urusan bekerja tempat baru. Sian nory kena aniaya dgn org. Sabar banyak eh.. makin lawo la nory skrg...lama tak jumpa

    ReplyDelete
  6. Selamat menjalankan tugas di tempat kerja baru Nory! ^_^
    RosmizaAli.Com

    ReplyDelete
  7. 7 min dari umah? wah seronok tu.

    ReplyDelete
  8. ooo dah tukar kerja rupanya..all the best

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)