Followers

Tuesday, February 21, 2017

BRIM dah masuk ke weyyy???


Helloo Tuesday..owhh harini hakak kerja okey..Tak baik tau ingat akak ponteng kerja.hahahaha..Amacam ada yang dah dapat BRIM ke, kalau dapat kite geng, cumanya tak masuk account lagi, taktaulah kot harini baru masuk.Takpelahhh kite tunggu je.Yang tak dapat takpe, tu maknanya korang masih tergolong dalam golongan yang mampu.Macam hakak ni nampak macam mampu, tapi sebenarnya cuma rakyat marhaein yang kurang berkemampuan.Sebab tu lah dapat BRIM.Hehehehe..Yang tak dapat tu anggap jela untuk beri peluang pada yang lebih memerlukan.Macam hakak ni..hehehehehe...

Nak sembang pasal weekend ni, sabtu haritu lepas Abi pergi kerja subuh tu, aku sambung tido balik sampai kul 10pg.Sakit perut lah period bulan ni, sakit pinggang aku, Dak Iqy plak pukul 7 dah kejut aku mintak susu, terpaksa bangun jugak, pastu baru nak lelap kejap, dia kejut lagi, mintak brekpes, aku tak larat nak prepare apa2, aku bagi dia makan biskut tiger dulu.Pastu sambung baring balik, tu pon tidur2 ayam je, sebab Dak Iqy bising main dengan " superhero" dia, dia tu kalau main sorang2 pon, jadikkkk..huhhh!!!Last2 pukul 10 camtu aku bangun je terus mesin baju, basuh cadar segala, malas nak layan sakit perut tu, lagi dilayan lagi sakit plak.Sambung buat kerja rumah, pastu prepare lunch Dak Iqy pon lewat sikit, kul 12 lebih baru nak masak.Dak Iqy dah tidur..Yelaaa dia kan bangun awal, so tengahari dia memang akan tido semula, dia main sorang2 pon berpeluh2 tau, berlari sana sini.Tak paham aku, tu yang dia penat kot.Nasib baik dah siap mandi semua lepas main, tu yg terus tertido tu.huhuhuuu..

Mujur Dak Iqy ni kalau kat rumah, dia tak main henpon, jarang laa..Dia leka main dengan Superhero2 dia je.Sekarang pon kat rumah dia takmo pakai pampers dah, tido siang pon lulus tak kencing, cuma malam je aku tak try lagi.Kat rumah pengasuh pon aku still bekalkan pampers jugak, sebab takmo lah susahkan babysitter kalau dia terkencing merata ke kan, kalau kat umah sendiri takpelahhh.Tapi setakat ni, alhamdulillah dia lulus.Kalau tahu awal2 lagi aku dah train dia.Aku je tak yakin sebelum ni, padahal Dak Iqy tu cepat belajar dan faham.Alhamdulillah, tu kalau aku jadi surirumah tu, mesti dah lama Dak Iqy free diapers kan, tapi nak buat camno, mak ko kena berkojo untuk teruskan hidup dizaman Pak Jib ni nakkk..Sabooo ek, nanti dapat adik nanti mama berhenti..Ehhhh...hahahahha..Tapi kira tak terlambat sangat lah Dak Iqy free diapers kan, tahun depan boleh gi sekolah lahh..Yeayyyy!!!anak mama dah besooo..

Malam tu plak sambut birthday anak buah aku, Dicha..Ala yang sebaya dengan Dak Iqy tu, cuma beza 30 hari je dorang berdua tu.Dicha 15 February 2014 , Dak Iqy plak 17 Mac 2014.Besar dah dua ketul budak ni, teringat masa dorang baby dulu, seronok tengok dorang membesar sama2, duduk rumah babysitter yang sama.Tapi tulaaa macam anjing dengan kucing, kalau tak jumpa rindu kemain, bila dah jumpa bergaduh je.Pastu yang nangis paling kuat ko teka lah sape..Haaa dah tentulah anak aku yg bertuah sangat tu..hahahaha..DIcha pon nangis slow je, huhuhuu je, sekali Dak Iqy nangis, perghh satu rumah tutup telinga sebab high pitch sangat..hahahahaha..

Hari Ahad plak, pergi kenduri jiran mak aku, cucu dia kahwin, aku pon kenal cucu nya tu, junior aku masa kat sekolah dulu.Dah lama tak pergi kenduri kahwin beb..Teringin plak nak makan nasi kenduri, tu yang ikut mak aku pergi tu.Hehehehe..

Oklah tu je nak cerita, panjang jugak aku merepek kalini..tenkiuuu sudi baca..



Alang2 baca apa kata like page


Nak beli mekap murah boleh lah jenguk2 page hakak tu, whatsapp je kalau berminat, berminat dengan produk je tau, berminat ngan hakak, tak dapekk nak nolonggggg...muahahhahahahahaah...



2 comments:

  1. Gara2 entry ni baru teringat nak cek lulus ke idak... Alhamdulillah lulus juga tapi tak masuk lagi

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)