Followers

Friday, December 29, 2017

Penutup entry untuk tahun ini



Hallluuuuuu...I'm back..hahahaha..Berzaman tak update blog, yang dok suruh aku kembali rajin berblog tu, mohonlah sumbangkan idea apa yang nak ku tulis kan disini.Makin berusia ni, makin ketandusan idea plak.Kadang idea ada, rajin plak tak ada..hikhik..Harini sempena 2017 dah nak melabuhkan tirai, updated lah seketul entry buat kenangan..Lama menyepi ni bukan apa,hakak busy sikit , hujung tahun ni, busy plak tetiba kat opis, banyak plak projek masuk tetiba, stress kepala hotak, sebab dah biasa kerja dalam keadaan aman sentosa je, sekali haaa hambik ko, nak rasa busy sangat kann..Hambikkk rasakannnnn..Aku sampai terfikir 3,4 kali nak letak jawatan pon ada, tapi memikirkan komitment , aku kena bertahan jugak nii..


Alang2 tu nak kongsi sikit cerita ni, aku baru je menceburkan diri dalam bisnes baru, masih baby lagi bisnes aku nii, tu pon berkat tunjuk ajar sifu -sifu bisnes aku, sifu2 yang hebat cari dan gali duit, aku tak nafikan yang dorang ni memang antara orang2 yang hebat..Moga aku pon akan hebat macam dorang satu hari nanti..amiiinnn..Tak lain dan tak bukan, geng2 kereta putih..Masih relevan lagi kah "Geng Kereta Putih" ni..??hahahahahah..Aku baru je sebulan lebih mula bisnes kecik-kecilan ni, aku buat service surprise delivery.Haaaa kalau nak seperaiskan orang tersayang, rasa nak jadi sweet macam Fattah Amin, boleh hallu2 hakak okey...Buat masa ni aku cover Puchong Area je, lagipon aku buat pakej bajet yang sesuai dengan bajet orang2 Puchong yang sukakan benda murah2 macam aku,hahahah..Untung orang2 Puchong tau dapat harga special dari hakakkk..Ada rezeki lebih nanti, baru aku lebarkan sayap ke area lain plak, insyaALLAH...


Aku nervous jugak nak masuk tahun baru ni, Dak Iqy dah start masuk tadika, yang tu aku tak risau sangat, aku dok risau camne nak manage masa ni supaya lebih teratur perjalanan hidup aku lepas ni.Kalau sebelum ni, bangun pagi setel diri sendiri je, dah siap baru kejut Dak Iqy terus hantar rumah babysitter..Lepas ni, setiap pagi nak kena ligan anak sekali, Dah tak boleh bangun lambat sikit macam sebelum ni.huhuhu..Mungkin lepas subuh dah tak boleh sambung tido lagi dah, terus kena kejut Dak Iqy, mandi dan siapkan dia.Belum masuk bab prepare bekal anak lagi, memang tadika provide makanan, cuma aku takut Dak Iqy tak cukup makan je..hhahaahha, so mak2 sangat aku ni kann..Dan tahun depan jugak aku akan jadi mak supir, hantar dan ambil Dak Iqy dari tadika pastu hantar rumah mak aku.Yerrr tahun depan Dak Iqy start duduk dengan nenek dah, nenek beria nak jaga dia .Aku mula berat nak bagi mak aku jaga, tapi mak aku cakap, takpelah Dak Iqy dah besar, tak penat sangat jaga dia..So aku pun okey jelaaa..Tapi seminggu 2,3 kali je, selebihnya abah Iqy balik awal, boleh sambung jaga Iqy plak.Seboleh2 taknak bagi mak aku susah jugak..hehehe


Tapi sumpah aku nervous nak hadap tahun depan, rasa nak berhenti kerja jee..Betul lah orang kata, bila anak dah masuk sekolah, mak2 otomatik rasa nak berhenti kerja fokus kat anak, ni baru tadika belum sekolah betul2 nanti..hahahahhaa...Doakanlah aku murah rezeki, boleh berhenti kerja hakiki sekarang ni haaa..Syukur jugak lah aku dapat hantar dan ambil Dak Iqy kat tadika hari2, sebab tempat kerja aku dekat..Time lunch boleh lari pegi ambil Dak Iqy..Yeayyyy!!!! Atleast aku dapat rasa moment2 tu..Harap2 Dak Iqy tak macam mama masa tadika dulu, setengah tahun arwah abah hantar aku kena tunggu kat depan pintu tadika, kalau tak aku taknak masuk kelas..hahahaha...Tak pasal2 rekod kedatangan arwah abah "late" je memanjangggg...hikhikhikhikkk...Tapi aku rasa kalau abah Iqy yang hantar, kompom dia jadi macam tu jugakkk...Abah dia dahlah hati tisu, tengok anak sedih kang, tak sampai hati, silap2 kang abah dia yang berhenti kerja plak tunggu anak kat sekolah..choiiii...Please ekkk abah..Kenal sikittt macam mama boleh tak??hahahaha..Sampai sekarang abah Iqy susah nak terima hakikat anak dia nak masuk sekolah (aku ponnn...hahhaah), selalu cakap kat Dak Iqy, cepatnya anak abah besarrr..Cuti sempena anak masuk sekolah 3 hari okeyyy dia mintakk...Aku mintak cuti sehari je kot...Over tau abah ni..Aku taktaulah kalau Dak Iqy masuk asrama nanti macam mana plak peel abah dia ni..

Esok baru nak ambil uniform tadika Dak Iqy, aku duk tangguh2 dari minggu lepas-lepas, dah kata busyy kan bulan nii..Semalam pun ada 2 delivery surprise, customer order last minit, kebetulan Abi cuti semalam..So dia lah jadik runner, jadi mamat penghantar bunga plak sekarang..hahaha..Aku masa tu tengah kerja, customer whatsapp nak petang tu jugak, aku nak tolak rezeki sayang plak..Nasib baik boss takde, aku mintak keluar kejap, balik gubah bouquet macam lipas kudung..Pastu masuk kerja balik..Tak mudah yer buat 2 kerja dalam satu masa, kakak kerani pun aku, kakak jual cekelat bunga pun aku, kakak jual ikan pekasam pun aku.Kalau yang perasan dari dulu macam2 dah aku bisnes kan..Apa je yang aku tak jual..Kadang nampak macam aku ni duk diam je tanpa usaha kan, tapi aku struggle cari duit kau tak tahu, aku pernah jual pekasam, jual vitamin, jual mekap, jual baju preloved, takkan aku nak cerita semua2 kan..Tapi yang tak tahu citer, bila cakap susah, kata aku tak usaha..Okey malas nak cerita..Mak & laki aku je tahuuu..Kadang bangga jugak bila mak puji2, dalam adik beradik aku yang lebih berdikarii, pandai cari duit, ..Mak aku yg cakap okeyyy..Kadang rasa diri ni tak cukup berusaha, tapi masih ada yang nampak usaha aku.Terima kasih mak , terima kasih suami , and family semua..Yang ada dok keji lantak situ laaa (ada keee??)..Seronok bila orang hargai, tak mintak dipuji pun..Tapi bila suami cakap 'Terima kasih sayang, sbb banyak bantu abg" tu pon dah cukup buat semangat membara2..



Okeylahhh, lama tak update, sekali update nak membebel panjang2 plak dia niii..Harini bos semua balik awal, tenang sikit harini, cepatlahhh pukul 6.15ptg, tak sabar nak balik niii...Cuti panjang niii..Tak sabar jugak nak hantar Dak Iqy gi sekolah..Tak sabar tengok dia pakai uniform sekolah...Anyonyonyooo...


azam tahun baru nak kurussss...okbaiiii ..

1 comment:

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)