Followers

Saturday, January 7, 2012

kejap je dah 8 bulan





Harini 7.1.2012 genap 8 bulan dah aku menjalani kehidupan sebagai isteri kepada suami ku..Alhamdulillah, selama 8 bulan ni, aku bahagia sgt dan bersyukur sgt sbb dipertemukan jodoh dgn suami yg sgt menyenangkan hati.Mcm mane aku kenal die sebelum kawen, mcm tu lah die yg sebenarnyer selepas kawen.Malah lepas kawen ni, rase lebih2 disayangi plak..hehe..gedik jap..yela dulu time couple kami kan berjauhan.Ramai yg kate kalau bcinta bjauhan ni susah nak kekal lame, sbb nnt selalu bergaduh lah, curang lah ape la..Tp bg kami, yg penting kami saling percaya mempercayai.Tipu lah kalau kate kami x pernah bergaduh spnjang kami berjauhan time couple dulu..Ade tp xde lah selalu...Sbb kami mmg jrg gaduh2 ni.Kalau ade selisih faham pon, x smpai sejam kami dah ok balik..Kami pon kalau gaduh xdelah jenis mcm sesetengah kapel tu, maki hamun la ape lah, tggi suara pon x de ok..Sebab suami aku ni mmg seorang yg sgt cool.,die taw cmne nak redakan aku time marah.Aku ni jenis yg baran sikit, suami yg byk bantu aku jadi lbh cool skrg...haha..Kami couple 3 tahun baru bertunang.Sepanjang 3 tahun tu mcm2 yg kami lalui, kami susah bersama, kami senang bersama.Mase baru2 couple dulu, kami dating naik bas je.Bayangkan mase tu hubby kat Tg.Malim naik bas dtg KL smata2 nak dting..Mcm2 hubby korban mase couple dulu.Ingat lagi hubby pernah putus kerja dlm 2 bulan cmtu, hubby balik kg wat kerja2 kampong je.Mase tu harapan nk berumah tangga rase mcm sgt tipis, dan kami hmpir2 putus asa sbb hubby takut x mmpu nk cr duit kawen..hehe..

Bayangkan lah , time hubby mmg tgh kering2 poket dan desakan naluri nak jumpe aku kat KL, hubby sggup pi toreh getah hari2 smata2 nk dpt duit blnja utk ke KL jmpa aku..Time tu aku rase terharu sgt tgk pengorbanan hubby smpai cmtu skali.Sbb tu lah aku yakin die mmpu jaga aku dan memperisterikan aku.Walaupon org lain tgk die "sengkek" tp aku tetap mempertahankan die.Bagi aku, aku yg kenal die macam mane die yg sebenarnye,dan aku yakin die btl2 serius ngan aku..Dlm byk kesulitan yg kami hadapi, kami x pernah merungut, kami x pnah gaduh2, kami redha dgn ujian ALLAH tu.Mungkin berkat kesabaran kami tu, ALLAH tunjukkan jalan, permudahkan jalan kami utk hidup bersama.Alhamdulillah, hubby dpt kerja kat kt Sunway..Mase tu hubby keje cafe je..

Dgn gaji hubby yg agak ok kat situ, dan hubby pun rase die mmpu utk kumpul duit kawen, kami terus decide nak bertunang.Bile dah bertunang, biasalah org kate darah tgh manis, msti slalu bergaduh, kami pon risau gak pada mulanyer..Tp alhamdulillah, spnjang pertunangan kami tiada ape yg nak kami gaduhkan, mgkin sbb kami jenis couple yg tak suke gaduh2 ni..Lgpon hubby ni seorang yg sgt pndai ambik hati.Die selalu jujur spnjang perhubungan ini.Klu bjauhan, x pernah missed satu hari, sesaat pon msti die akan call, mesej, 3g..Tak pernah ade org ketiga diantara kami..ALhamdulillah, harap2 kekallah sikap hubby begitu spnjang hayat kami..InsyaALLAH..

Dekat2 nk kawen, skali lg kami di uji, hubby hilang kerja lg, sbb cafe bankrupt..urghh..Skali lg hubby berkorban, hubby sggup keje parttime cuci kereta kat selayang.Mase tu hubby kurus sgt, cengkung, kesian sgt kat die..Memandangkan tarikh perkahwinan kami smkin dekat, hubby terpaksa bekerja keras..Mujur ade sedikit simpanan utk kawen nnt, just nk cari duit2 smpingan takut x cukup nnt kan..Dlm pada tu, hubby x putus2 interbiu sane sini, dgn harapan dpt tmpat kerja yg kukuh sikit..Dan sekali lg ALLAH permudahkan jalan kami, mgkin berkat kesabaran hubby yg xpernah putus2, bangga sgt dgn die..Alhamdulillah, hubby diterima kerja sbagi Demi Chef kat Hospital Assunta..MMg dah lame hubby impikan jawatan tu..Mgkin ni lah dinamakan rezeki nak kawen kan..Tak taw nk ucp mcm mane, xtaw mcm mane nk berterima kasih kat ALLAH, terasa diri kerdil sgt.Bile ingat2 balik, inilah kejayaan diatas segala jerih perit..Org yg sabar, jujur dan x pernah putus asa  mcm hubby ni mmg layak dpt ganjaran dr ALLAH..

Dan kini lepas berkahwin, alhamdulillah rezeki kami murah..Walaupon x semewah mane, atleast xdelah smpai x kehabisan beras kat umah..Hhaha..Kadang2 tak percaya, betul ke aku dah kawen ni..Btul ke hubby kini sah dah jd suami aku..??hehe..Leh kate stiap hari, tba2 je peluk hubby & ckap, syg syukur dpt jadi isteri abg, dulu ianya satu impian, kini ianya realiti..Hubby plak tba2 je kang die tenung muke smbil usap2 muke & ckp " mcm xpcaya abg dpt kawen ngan syg?"..huhu..sayu nyer...hari2 yg dtg semakin indah dgn adanya hubby di sisi..

Buat wanita2 kat luar sane, x perlu lah nk cari laki yg kaya raya ke ape ke, carilah yg susah, sbb kite boleh nmpak kesungguhan die nak kan kite..Org kate harta& duit pnting utk kebahagiaan, tp percayalah tnpa duit pon kite boleh bahagia cume perlukan kesabaran dan berusaha..Takkan buka2 mate je nak kaya raya, biarlah kite berusah, bile kite dah berusaha, kite akan lebih menghargai...percayalah..Bukan aku ckp duit& harta tu x penting, pentinggg tp semua tu boleh cari..Kebahagiaan nak cari kt mane dik ooiii...Kawen ngan org kaye, ko bahagia dgn duit2 die je, tp asyik kene tggal, outstation lah, taw2 ko bermadu, dok umah mewah, tggal sorg2, tido sorg2..bhagia ke tu?????

1 comment:

  1. kisah awk menarik sgt.saya setuju. :) semoga saya pun di permudahkan macam awak. nak kawen tapi kewangan tak kukuh lagi. semoga awk bahagia dgn suami awak hingga ke akhir hayat ..

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)