Followers

Sunday, February 19, 2012

best ke bersuami kan seorang Chef??


Hehe ..entry kalini nk menjawab persoalan dr ramai pihak.Hubby aku seorang Demi Chef kt salah sebuah Hospital swasta di PJ..So, bab2 memasak ni mmg die lah "raja"..Aku plak seperti yg semua org taw, haha..memang x reti masak pon, Sebelum kawen pon, kuali & sudip pon aku x kenal...haha nmpak benor menipunyer..Eh,tp betul, mmg aku x reti memasak.Maklumlah mase bujang2 dulu, duduk ngan family,hari2 mak yg masak, mak pon x penah desak aku suruh belajar masak ke ape..Bayangkan , mase bujang2 dulu, goreng telur pon aku fail..Boleh hangus..Fuhhh malunyer..So,bile dah kenal hubby, rase mcm org ngantok disorong bantal plak.Hebat betul takdir Allah, seorang yg x pandai masak akhirnyer bertemu dgn seorang bakal suami yg pandai masak..Haa mmg kena la sgt kan..So, mase first time jumpa hubby , aku dah niat dalam hati..."hubby, u r mine.."hahah..gedixx giler..


kredit mr google



Bile dah kawen, mcm biasalah org lelaki yg dah berkahwin, msti akan mengalami simptom2 perut bun**t kan.Badan pon mkn chubby, bile jumpa kawan2 lama hubby, ramai yg tegur hubby nmpak chubby, tp hubby selalu cover line..die ckp bini pandai jage..hahah...kelakar lak aku rase..sbb kat umah, yg selalu masak hubby je.Tp aku salute gak lah ngan diri sendiri sbb bile dah kawen dah duduk umah sendiri, automatik aku pndai masak.Walaupon menu aku x sehebat hubby, tp stakat sambal2 tu, goreng2 tu aku dah boleh lar..Kalau mcm masak gulai2, kari, yg susah2, aku mmg serah kan hubby je.Aku mmg x reti.Aku kalau masak pon, betul2 istilah memasak saje, bab2 siang ikan, potong ayam, basuh ayam semua hubby wat kan.HAHAHA..cian laki aku.Tp skurang2 nyer aku dah pndai masak lah kan.ok la tu..Lg satu bab goreng2 ikan aku x passed lg, sorry ek ,,hehe..


kredit mr google


So, kesimpulannyer, mmg UNTONGGG LAR...dpt bersuamikan seorang chef ataupon yg pndai masak.Kadang2 tu terpikir jugak yg aku ngan hubby ni punya minat yg agak "kontra".Sbb kalau diikutkan dr segi  minat, hubby lebih suke bidang masakan, die bkn mcm sesetengah suami org lain yg kaki bola, so aku selamat lah dr berebut remote tv klu ade game bola..haha..Tp die suke tgk rancangan masak2, mcm aku plak lbh kpada muzik.Aku minat muzik..Kdg2 klu kt laptop tu, link2 yg hubby bukak smua berkaitan menu masakan, decoration food, aku pulak lbh kepada link2 belajar gitar, buat lagu, dgr lgu..huhu..sungguh kontra..Tp kekontraan itu mmbuatkan kami nmpak sgt "unik" couple..ecewahh...jrg kot nk jumpa laki bini yg cmni, ibarat suami pegang kuali, bini pegang gitar...wahhhh...hihihi...



0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)