Followers

Wednesday, February 25, 2015

11th monthsary

17 Februari 2015 genap 11 bulan usia anak bujang to'ang2 aku tu..Macam tak percaya secepat ini masa berjalan ek.Bulan depan dah setahun,tapi masih terngiang2 lagi tangisan pertama dia dalam labor room.Masih terbau lagi bau hospital yg buat aku rasa serik nak pergi hospital lagi,bkn serik nak beranak lagi, tp serik sbb aku berkampung lama kat hospital masa tu.hari2 dok tanya doktor bila aku boleh discaj..kompom doktor tu berbulu dengan aku ..nasib kaulah doktor..haha.
11 bulan yg penuh dengan masam manis.Lasak budak lelaki dengan budak pempuan berbeza weyy..Penat toksah kata la wey ..bkn nak merungut,tp kalau ko nak kata aku merungut pon lantak kau la..kesahh plak aku..haha..
 
Dak Iqy sekarang dalam fasa suka buat sepah rumah..Makin besau makin manja meleset.Grr..kadang rasa rimas tapi tak layan kesian plak.Belum pandai berjalan lagi,ade la 2,3 tapak, selebihnya dia malas..Dia lagi suka merangkak,since doktor kata jangan risau kalau anak lambat jalan, sbb bayi yang lagi lama merangkak, lebih genius..so aku pon biar jela dia merangkak, sejak dia mrangkak dari 7bulan aritu aku dah stop bagi dia main walker,walaupon aku terpaksa jadi singa n tarzan terjerit satu rumah,aku biar je dia merangkak.hihi..
 
Perangai memang ikut aku.Garang weyy.Camne aku marah dia cmtulah dia marah orang,dahlah suka mengusik orang, kalau cium pipi orang, dia pakej gigit sekali,so hati2 la kalau tetiba dia nak cium pipi kau.haha..
 
Mulut makin kuat membebel,kadang2 dengar mcm bunyi Arab pon ada..dahlah pitching tinggi,tiba dia nak membebel time tengah2 malam,aku rasa nk cepuk2 je dia takut mganggu jiran plak..hihi.Dah pandai sebut beberapa perkataan, mama, abah, achu, satu, selebihnya bahasa dia yang dia sendiri je paham.Kalau layan dia cakap, sampai subuh pon tak habis, dia je yang bercakap..Dah pandai ikut apa orang buat, pandai aminkan doa, kalau cakap aminn, dia sapu tangan kat muka dia sambil sebut aminnn ikut bahasa dia la..Pandai nyanyi ( haaa yang ni ikut mama) hewhewhew..
 
Dah pandai protes ajak keluar jalan, kalau duduk rumah satu hari, kompom dia mengamuk ajak keluar, lagi-lagi kalau dia tengok aku tengah bersiap pakai tudung segala, dia dah start dah tak tentu arah mintak dukung je...grrrr..Tetiba kan hati jadi sayu, macam tak caya dah hampir setahun Iqy muncul dalam hidup aku dan Abi..Tenkiu sayang kerana menceriakan hari-hari mama dan abah..#moodsebak #jiwamak-maksangatsekarangnitaw hukhukhuk
 
HAPPY 11TH MONTHSARY BOBOT MAMA...
 

9 comments:

  1. yeayyy iqi dah sethn. nnt mama buat bday meriah yer..

    ReplyDelete
  2. sokkey kalau lmbat jalan... anak bujang aku tu, Akiff umur setahun 7 bulan baru berjalan...

    ReplyDelete
  3. Anak kita sebaya. X sabar nk tggu masuk setahun..

    Kelaka la iki cium sambil gigit pipi orang ye. Amboih.. comel sgt iqy ni..hensem..

    ReplyDelete
  4. counting the dayssssss yeayyyyy ! alaaa xpeee xpee nnti iqy dah berjalan berlariiiiii, masakk nory nk mengejarr heeeeeeeeee

    ReplyDelete
  5. Assalam nory,
    iqy suka benor sengeh lagu tuuuuuuuuuuuuuuu :P

    ReplyDelete
  6. kejap nyer da 11bulan... mcm baru jer baca Iqy lahir...

    * blog akak da private, kalau sudi nak baca lagi, bole la drop emel address di emel marlia171@gmail.com

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)