Followers

Monday, August 7, 2017

Selamat Hari Isnin


Wahhhhh senyummm melerettt nampakkk dihari Isnin..Hakikatnya toksahlah korang percaya.Aku dan hari isnin memang dari dulu tak sebulu, hahahaha.Tapi hari Isnin tu tak salah pon, tapi sebab hari permulaan kerja selepas cuti on weekend adalah Hari Isnin sebab tu aku tak berapa nak suka..hahaha..Kesian Isnin, disebabkan Isnin setitik rosak Isnin sebelanga..hahahaa..Kalau aku duduk Johor maybe aku boleh berdamai dengan Hari Isnin sebab kat sana hari mula kerja hari Ahad kannn?hahhaha, dan maybe aku akan 'bermusuh" dengan hari ahad plak...Haihhhh apa la aku merapuuu ni kan..

Ni gambar semalam, tu  pasal muka ada senyummmm, harini muka kelat je pergi opis, dah lah terbangun lambat, sedar2 je dah pukul 8pg, penangan tido balik lepas subuh, camtu laaa...Terlajak perahu boleh diundur, terlajak bangun tidur, menggelupur lah aku bangun terus pergi mandii.Eh tapiii kan aku pernah tau lalui satu situasi ni, aku terjaga dari tidur dan tengok jam dah lambat nak pergi kerja, aku terus capai towel dan mandi dengan laju nyaaa, kerbau pon tak mandi macam aku masa tu, bersiap pun macam kartun, sekali dah siap dan dah ready nak keluar rumah, baru tersedar ehhh harini hari sabtu lahhh, cuti kotttt...Danggg!!! Rasa nak tumbuk muka sendiri,,,hahahahhah..

Semalam aku pergi kenduri kahwin, kira kategori sedara jugak lah, dekat dengan rumah mak aku.Balik dari kenduri lepak rumah mak sampai ke malam, sebab Abi kerja kann..Lama tak jumpa adik kesayangan, busyyy sangat lately ni kann..Borak2, kejap nangis, kejap gelak macam hantu, kejap kang saling menganjing sesama sendiri..Welcome back, adik aku yang "duluuuu"...Adik aku dah 19 tahun , tahun ni, baru nak kenal dunia remaja, yang penuh cabaran dan dugaan, mujur adik aku cepat tersedar dari terus terjerumusss pengaruh kawan2.Bila dia dah kecewa, rasa down, stresss, baru dia tahu yang dia masih ada family, ada mak, ada papa, ada abang dan ada kakak yang shantekkkk (euwwwww) , yang always support dia, yang sentiasa hulurkan tangan saaat dia terjatuh..Kipidapppp bebeh..Im always with u..Aku dengan dia takde rahsia, dia bebas cerita segalanya kat aku, dan aku sebagai kakak yang jauh lebih berusia dan matang dari dia,selalu nasihatkan dia, betulkan dia mana tak betul, yup sometime susah nak nasihatkan remaja yang baru nak naik ni, tapi aku gune pendekatan yang lebih rasional gitu, aku cuba masuk dalam jiwa dia, susah beb nak selam hati budak berhingus yang jarak umur 11 tahun dari aku ni..Tapi aku rasa aku dah cuba yang terbaik, aku tahu dah cara nak entertain dia, contoh kalau nak tegur dia, tak boleh directt, kena lembut dalam tegas, selit sekali perangai gila aku..Yup aku memang sometime "gila", nampak je ayu sopan santun gitu..hahahhahaha puihhhh...So dia dah biasa, dah boleh terima nasihat aku, boleh ikut cakap aku, thats why mak aku kalau ada benda tak puas hati dengan adik aku, dia akan direct dengan aku suruh setelkan.

Eh panjangnya cerita hari Isnin aku...heheheheheh...Okbaiii nak balik lunch jap, pastu nak tido jappp...Euwww tak senonohnya perangai tido lepas makan kan..hikhikhikhikkk


1 comment:

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)