Followers

Monday, April 10, 2017

Pantang pergi petrol pump


Aku ni kan ada satu habit yang pantang pergi petrol pump, tak kisahlah samada nak isi minyak atau nak ke ATM semata, mesti nak masuk dalam kedai beli coklat.Reward untuk diri sendiri gitu.Aku dengan coklat memang tak dapat dipisahkan, kalau dah beli coklat mesti bawak pergi office , tak bawak balik sebab nanti berebut dengan Dak Iqy..hahhaha...Bukan kedekut, tapi aku nak privacy, makan secara tenang dan aman gitu..hahahha..Keji betul perangai mak ko ni..Tapi aku tak kejam, untuk anak tetap ada habuan dia time balik kerja nanti, masa tu peruntukan untuk dia sorang pun dah boleh cover harga coklat aku untuk seminggu tau...Dia dalam sehari je pun boleh, masuk kedai, kutip-kutip letak kat cashier,silalah bayar, ko berani lahh nak letak balik apa yang dia amik, bergegar satu kedai nanti.Tapi aku selalu positif, belanja anak ni murah rezeki, sebab tu aku tak berkira sangat kalau Dak Iqy mintak pape, tapi yang termampu jelaa.Sebab aku tahu dia lah pembawa rezeki, lepas belanja dia, mesti sale masyukk je, ada je customer PM nak order barang , nak transfer duit lah..Alhamdulillah..Pastu ada duit lebih kang, aku offer dia lagi nak beli apa..Haaaa gituuu...



Bab coklat ni plak, kalau beli coklat wajib kena ada coklat Cadbury yang Edition Marvelous Creation tu..Ada dua jenis kan, satu lemon, tapi aku tak suka yg ada lemon tu, aku suka Jelly popping candy, kalau makan dalam dia ada coklat macam smarties tu, pastu ada letup2, meriah dalam mulut..Aku ketagih betul dengan coklat tu, Dulu aku suka Black Forest, tapi lepas dah cuba yang jelly Popping Candy ni, ketagihhh weyyy..Tu yang kena makan sorng-sorang tu, baru ada feel..Makan coklat pon kena ada feel okey..Peminat cekelat je faham situasi ni..hahahhaha..



Lagi satu aku suka KIT KAT, ooo yang ni pon Dak Iqy suka, sebab tu kalau beli Kitkat kena beli lebih sikit, boleh share dengan Dak Iqy, tapiiii Cadburyyy no sharing2 okey..muahahahaahahah...Kebetulan masa aku beli tu ada promo pack, siap ada free gift "coin small beg" lagi..So aku beli pack promo tu, ada 4 koleksi tapi idoklah aku nak beli keempat2 koleksi tu,beli satu jelaa..heee



3 comments:

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)