Followers

Thursday, June 22, 2017

Iftar with Kesayangan



Entry dimulakan dengan sedulang muka selfie penuh satu muka surat.Ampunkan hakak yang hobi suka selfie ni.hahahaha..Asal masuk kereta je, start selfie, kecuali kalau drive sendiri.Sebab lighting dalam kereta sangatlah membantu untuk tampil selfie dengan lebih plohlesss gitu..Haahahahahha pecah lobang!!!


Nak cover line, ajaklah anak ngan laki join sekaki.Dak Iqy kat belakang bosan dah layan mak dia ni.Nasib baik dapat mak persis Kak Lopa kan...hahahaha ...Pitammm lah nakkk..hahahahah




Eh buat-buat betulkan tudung plak.Okeyyy lah nak share cerita ni sebelum raya katanya, takut lepas raya kang basi plak kalau apdet kan..Ko ingat ni rendang ke hape?hahahah..Takmo lah campur citer raya dengan citer Ramadhan..Citer Raya kang dah tentu penuh dengan gambar selfie lagiiii..Berbuluuuu lah mata kome baca blog hakak musim Raya nanti..hahahahah..

Minggu lepas sempena minggu terakhir Ramadhan, kitorang dah plan nak berbuka puasa bersama.Tapi macam biasa lah memang susah nak cukup korum, 2 orang lagi tak dapat join.Milo jauh di Batu Pahat sana, Ieza plak ikut event suami.Maka yang ada aku,ida & yaya jelaaa..Maka terciptalah hashtag #gengkeretaputihtakcukupkorum..huhuhuuuu..InsyaAllah raya nanti kite jumpa yer korang semua.

Mulanya plan nak berbuka puasa kat luar, tapi memandangkan memasing dengan anak2 kecik, tukar plan buka puasa kat rumah Yaya je.Kalau dah kat umah Yaya, memang akan melekat lama lah sampai pukul 2 pg tau tak,macam tak kerja je esok tu kan.Mengensot aku bangun pagi gi kerja tau, ngantokkk wey.Tapi takpe lahhh demi kesayangan kan, walaupun hakak ratu MC, tapi gigih jugaklah hakak bangun pergi kerja jugak esok tu.Baik kannn hakakkkk lopa..hahahaha..Semoga boss sayang hakak banyak2

Yaya cakap nak masak tomyam dan macam2 menu lagi lah, aku tak tau nak bawak apa, kebetulan ada kepala ikan, bawak kepala ikan masak kat umah Yaya, rajin plak aku memasak kalau kat rumah orang, kat umah sendiri hurmmmm faham2 sudahlah ..huhuhuuu..Itupon siap2 salin resipi mintak kat Abi.Konpiden je nak masak kari kepala ikan.Tapi sebelum ni pernah je masak kari kepala ni, jadikkkk je sedappp je..Entah kenapa masa kat umah Yaya tu aku masak macam tak kena je.Maybe sebab Abi pon menyelit sekali kat dapur kot, sampai aku ngan Yaya nervous nak masak.hahahahahah..Hurmmm mesti tak sedap kari aku haritu..Next time aku kasik improve lagi lahhh..heeee..


Tengah ralit memasak kat dapur, aku masak kari , Yaya masak tomyam, sekali gas habis...Choiiii..Dahlah gas sampai time berbuka.Nasib Yaya ada mini dapur gas.Sambung lah masak atas dapur kecik tu.Kalau tak , makan nasi tanpa lauk lah weolls haritu..hahahaha..Sebelum waktu berbuka, sempat lagi Ida buat live kat FB.Tau2 je dah azan, kelam kabut duduk kat makanan.Nasib baik suami2 weols ni jenis suka bantu bini, sorang tolong senduk nasi, sorang susun lauk..Sweettt angat kan..hahahahha..Bini2 dah masak, tau nak makan je..kihkihkihkihhh...



tunggu dorang ni tacappp sebelum selfie..kemain celet lipsetikk merah kauuu..




bila lah peha tu nak mengecut...tak paham aku...?

Selfie welfie dulu sebelum berbuka, aku tak puasa aritu, cutiii...Tapi Dak Ida yang bertuahhhh sangat tu tak bagi aku teguk air..Kejammm kann..Sabooo jela aku..Aku dahlah hausss nii...grrrrr...•~~~~~Aku tengok dia pon dah macam milo ais..hahahahhaha..



Menuuu kitorang pada hari itu..Kari Kepala Ikan Nalarekekkkk , Tomyam Perghhh Malatop, Sambal Udang Bazar Ida, Sayur masak lemak  dan kuih muih . Aku spesis yang tak reti makan nasi dengan lauk banyak, aku biasanya makan nasi dengan satu lauk je..Dah dorang sedih tengok aku makan sikit, aku memang jarang makan nasi time berbuka weyy..Tu kira banyak jugak lah aku makan tu..heheehhehhe...


Lepas berbuka, kemas2 semua dok melepak sembang gosip segala, dah berbuka baru boleh gosip..hahahha..Sambil layan anak2 main, besar dah Bunga & Dak Iqy.Dah pandai main kejar2 dah, anak aku pon amboiii kemain dengan pempuan lembut gigi dari lidah, buat lawak apa ntah, mengekek2 dak Bunga gelak.Dah main kejar2, main kaler2 plak, main pasir lah, tapi tang main pasir mama Ida yang lelebih..hahahahha..Aku peratiii je..🙄

Yaya plak selagi weoll tak balik, selagi tu lah dia keluarkan segala makanan yang ada, baru buka mulut cakap nak balik, dia bawak keluar pizza, tak jadi nak balik...pastu sambung sembang2 lagi, sebut lagi kata nak balik, dia goreng keropok lekor dengan air kopi plak, Dah tu bila aku boleh balik ni weyyy?..Sajeee je dia ni.Mentang2 dia tak kije esok tu kannn..Eyyyy nasib baik sayang kan..hahaha..



Sebelum balik, macam biasa lahhh, mari bergambar ye anak2.Walau tak cukup korum, yang takde tetap dihati selalu.Miss you Ieza n Milo..Nanti Raya kite gathering lagi ok..Nak jumpa semua...Ghinduuuu~~~~~






Ni laaa disebalik gambar yang nampak ayu gojes gonjeng mak2 orang ni...Bila bergambar dengan anak2 bukan satu perkara yang mudah yer.Sorang tak pandang kamera, sorang nak sambung main, sorang lagi time nak snap gambar lah nak menangis, lagi2 anak aku yang sorang tu tapiii macam 10 orang kekdahnya...Mak tengok ko kecik besar je nakkk..Kalau kat umah ni, dah lama aku kunyah2 budak bertuah ni..huhuhuhuhuhuhu...

Entry last before Raya...So nak wish awal2 lahh, buat semua readers blog kesayangan (yang nyata dan juga tersembunyi) hakak Lopa, ...

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI.

Tahun ni #teamrayapuchong #teamdarkpurple  yeayyyyyy!!!!!


HOYEAHHHHH!!!

HOYEAHHH!!!!

Amboii suka nampak!!!kihkihkihkihkihkkih..






4 comments:

  1. selamat hari raya..dpt berbuka ngan geng mmg sronok..amboi byk selfie tu hehe

    ReplyDelete
  2. Penuh selfie die HAHAHAHAHHAHA SELAMAT HARI RAYAAAA ahkak lopakk

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)