Followers

Tuesday, April 28, 2015

Abam sado main masak-masak

Kat mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi, ye dak..?Ni haa dak bertuah sorang ni betul-betul menurun ikut abah dia.Dalam banyak-banyak permainan dia, set memasak ni jugak yang dia suka dan minat nak main.Kalau dia dapat set masak ni, kemain khusyuk dia main, kalau mainan lain tu cepat je dah bosan, pastu campak gitu je.Kadang penat jugak dok ngemas umah, perghh dah pandai sepah-sepah rumah budak bujang sorang ni.Aku kemas buku dia sepah bakul mainan, aku kemas bakul mainan, dia sepah tempat buku.Belom part dia koyak-koyak buku plak, jenuh aku mengutip kertas sehelai demi sehelai, pasrahhh lah nakkk..Paling bikin panas bila dia pergi dapur, jatuhkan satu persatu Fridge Magnet aku, perghhhh panas weyy panasss...Kecik beso kecik beso je aku tengok dia taw.Grrrr..
Set mainan masak-masak ni salah satu hadiah yang Iqy terima masa birthday party dia haritu.Antara hadiah yang paling "rare" untuk abam sado macam dak Iqy ni..hahaha..Eh jangan ingat abam sado tak reti masak taw, hahahaa, Nampak tu,nampak tu, kemain khusyuk memasak tu.
 
 
Kuat betul 'GEN' abah dia menyerap masuk dalam diri dak Iqy ni, dah besor nak jadi tukang masak jugak ke??hahaah..Pandai plak tu dia main, amik sudip masuk dalam periuk pastu kacau-kacau..Tak pernah plak aku ajar dia sebelum ni..Tetiba je dia taw sendiri bila aku hulur mainan tu, saje nak tengok respon dia, eh2 teruja jugaklah aku kan.. Macam dia taw plak fungsi setiap satu mainan tu. lagi satu kan, dia ni cukup gemar pergi dapur..Aku memang selalu menyinga je kalau dia pergi dapur, yela dapur aku tu sempit, bila dia masuk kang, semua benda dia nak usik, geramm lah..Kadang-kadang tu dia selalu je acah-acah nak gi dapur, dia saje suruh aku marah dia, pastu dia sengih-sengih..eiii saje je cari pasal kan..Nama pon kawan gaduh kan..hahah..Tak kelakorr yer Iqy, tolong jangan buat selalu yer, boleh naik darah ni..huhuhu..

6 comments:

  1. Singgah pagi...
    Ala..comey nyer adik sabo nie men masak²...putihnya diaaa...

    ReplyDelete
  2. budak bobot sorang ni. nak jadi chef pakai toncet ye...

    ReplyDelete
  3. Assalam nory,
    saaaamaaaaaaaaaa laaaaaaaaaa
    abang fayyadh pun soookaaaaaa maen masak2
    tapi dia slalu pakai peralatan ori dari dapor iols he3

    ReplyDelete
  4. Amboi main masak2! Bagus2 esok besar blh tlg ibu kt dapur ye :)

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)