Followers

Friday, July 11, 2014

Bersilat di dapur Ramadhan ke 12


Ni citer semalam, macam biasa Abi akan wassap tanya arini nak buka makan apa? Tapi semalam lain sikit, Abi nak masak plak, aku ok je, lagii aku suka kan..Siap tanya rasa2 nak makan apa? Aku memang lama nak makan ketam masak lemak cili api, oiii sedappp habaq ang..Lagi2 kalau mak n Abi yang masak, kalau aku yang masak, hampehhh...Tapi semalam, ntah macam mana ter"rajin" plak tetiba nak buat kuih..Terus blink-blink kuar mentol kat kepala, yeszaaa kuih paling senang nak buat kuih buah melaka ade jugak yg panggil ondeh-ondeh, sebab bahan2 dia simple je, dulu masa zaman muda belia rajin jugak buat sendiri, lama dah tak buatt..Alaaa benda senang pon malas nak buat, apa lagi nak buat yang susah2 kan..Nory...noryyy..


Ececehhh balik2 kerja je, Abi dah siap masak dah lauk ketam yang aku request tu, Saje buat lebih bagi kat jiran2..Aku pon letak beg, terus gi amik Iqy dulu kat umah babysitter dia..Alaa depan umah je pon. Taw tak Iqy tengah buat apa masa aku datang nak amik dia tu, dia tengah meniarap , dengan sendirinya....Alahaii anak, kalau kat rumah kemainnn lagi manja takmo meniarap sendiri, nangis2 suruh orang tolong, kat umah ibu dia, elok je dia niarap sendiri...Eeee gerammm taw..Tapii happy tengok Iqy niarap sendiri..Iqy ni spesis abah dia, jenis yang tak suka tunjuk2 kat orang kepandaian diri..Suka sorok2, suka malu2...hahahaha..
Eh eh eh, ni bukan nak citer pasal Iqy, ok sambung pasal citer masak2 tadi ek...haha..

Balik rumah letak Iqy jap, suruh Abi layan dia tengok tv, suruh dia ajar Iqy guna Flash Card, Abi tu suka main2, nyampahh taw...Dah anak tu suka main dari belajar...Pokk karangg..So, semalam lewat sikit study ngan Iqy..Sampai ngantuk2 dia ..hahaha..

Eh sambung balik, pastu kan aku gi lah dapur, check bahan2 yang Abi dah siap2 beli kan, aku tinggal nak buat je..Cehh konfidenn giler, siap sound Abi jangan tolong aku, dok je diam2 ngan Iqy tu..Tapi baru seminit kat dapur, aku dah merajuk ngan tepung, Abi dah taw perangai bini dia camne, bini dia bukan jenis yang kaki dapur ni..ahahahah,,,pasrah..So, terpaksa jugaklah si laki turun dapur bantu bini dia yang dah merajuk ngan tepung tu..Aishh ingat balik memang kelakar...Abi sambil tolong, sambill sengih2 cakap aku ni dengan tepung pon nak merajukk...Wakakakakka...Mau tak bengang,, sbb tu aku tak suka masak2 ni, sebab aku buat mesti ada je yang tak kena...Mesti kena mintak tolong Abi jugakk..Hurmm patutlah jodoh aku dengan Abi yang pandai masak, kalau tak, hurmmm...nayaaaa je..

Dan akhirnya berjaya jugakkk...Abi puji sedappp..Hikhikhik...Haruslah puji sedapp..Berani puji tak sedap, mau sentap 4 hari 4 malam, melayang periuk belanga kang...muaahahahaha,,,


Tapiii ketam masak lemak cili api yang ABi buat seriusss sedappp..Hampir2 sama ngan mak masak..Tenkiuuu Abiii...I lappp U..Oh yerrr, aku turun ke dapur ni sebab nak sahut cabaran Ieda , #SayNotoParam ..Hkhikhik...Jom sama2 sahut cabaran ni...Jangan lupa hashtag k..

Remark : Pssstttt!!! Arini tak masak sebab arini Abi balik kerja malam, so arini berbuka kat rumah MAK!!!!!!....Yeayyyyy!!!!! Lompat Bintangg!!!

3 comments:

  1. Masak lemak ketam tu jadi idaman masa mengandungkan Amira dulu.. Nasib la ada tukang melayan..hehehe

    ReplyDelete
  2. salam nory

    hehe nory nk request resepi ondeh2 tuh ...sbb nory buat opcoz sesimple yg boleh lg menyenangkan...hahahah kite spesis sama,,,jenis tak reti main gan tepung... tuh kuih fav nugrul time bln puasa...sllu beli xpuas mkn sbb skit je..lps tuh gula sikit je dlm tuh.. share la nory hehehe

    ReplyDelete
  3. sedapnye lemak ketam..aduhai terliur..

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)