Followers

Monday, July 14, 2014

Warna tema raya tahun ni


Setiap tahun mesti kena pilih kaler apa untuk tema raya kan..Aku pon tak terkecuali.Mesti nak sedondon bondon macam raya-raya sebelum ni jugak.Tahun ni extra happy sebab dah ada si kenit Rizqy hafiy Aish..Weekend aritu barulah berkesempatan kuar shopping raya, takdelah sakan sangat shopping taun ni, lebih kat anak je, takdelah nak verangan beli baju mahal2..Cukuplah murah2 aje, asalkan baru..Ekceli tak kesah pon kalau takde baju raya taun ni, tapi Abi nak jugak tengok bini dia berbaju baru dipagi raya..Ioll terima je..Syukurr dapat jugaklah sepasang..Taun ni Abi yang pilih kaler, amboii kemain mentang2 ada geng tahun ni, Iqy pon dah kawtim ngan abah dia..Cehhh..Ikutkan ajelahh.Mulanya Abi kata nak kaler coklat gelap, tapi masa nak beli terjumpa baju melayu Iqy dulu, kaler grey gelap, aku pon berkenan, last2 tukar kaler, makanya taun ni tema kitorang Grey kaler..

Aku shopping kat IOI Mall je aritu, pulun sekali hadap, senang setel takyah pikir pasal persiapan raya lagi..Boleh pikir nak tambah2 baju raya Iqy lagi, walaupon dah banyak aku still rasa macam tak cukup lagi untuk dia, ntahlah mungkin sindrom mak-mak kot kan..Layann je la labuu..huhuhu..Aku n abi cukuplah sepasang baju pon takpe..

Sebenarnya tak plan pon nak shopping weekend aritu, pergi IOI nak berbuka puasa togede2 je anak beranak..Last2 ntah cemana leh tershopping terus, sebab dah alang2 Abi cuti kan..Pasni dah tak cuti dah, terus cuti raya je nanti..Takut takde masa plak nak menyopping last minit..huhu..

Raya ni raya kat Behrang..Last minit tukar planning, memang kalau ikut turn tahun ni giliran beraya ngan family Abi dulu, tapi aku "cenekell" nak raya sini lagi taun ni sebab dah ade Iqy kan..Konon nak beraya ngan family aku dulu lah..Tapii macam unfair plak ngan Abi kan, Abi tak kesah pon ekceli..Tapi bila dia cakap semua adik beradik dia ade tahun ni, alaa macam sebak plak aku nak langgar turn dia tahun ni, maka aku pasrah jela beraya kat kampung Abi dulu..Takpelah raya kan sebulan, tak kisah lah raya mana2 pon..Tapi sedih jugak sebab dah planning macam2 ngan mak raya ni..Tapi mak aku tak kesahh pon n tak pernah paksa pon aku raya mana, mak aku suruh dengar n patuh cakap suami..Bila dah kahwin aku kena ikut suami katanya...Baikklah makk...Nanti raya kedua adik balik raya ngan mak okey,,,TUNGGUUU!!!..


WARNA TEMA TAHUN NI ADALAH "GREY"...

sekian , terima kasih...heheheh


5 comments:

  1. Happening betul raya..lg bila dah ada anak kn..i ni x prnah ada tema ke ap..kurng feeling lg kot..hehe..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum nory, sheila pun turn raya kampung hadi. hihiii ehhh macam lebih kurang je tema kita... sheila amik black + grey :)

    ReplyDelete
  3. yela..tak kisah beraya mana y penting kena jaga hati masing2..kadang2 dia cakp tak kisah..dalam hati sapa tau..hihi

    ReplyDelete
  4. samalah warna tema... hihi.... hati2 balik kampung... selamat hari raya

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)