Followers

Saturday, July 5, 2014

Rizqy nak jadi abang dah

Tajuk saje bikin gempak je tu..Giler ko!! Iqy tu meniarap pon tak pass-pass lagi, takde maknanya nak ber"adik-adik" bagai lagi.Buat masa sekarang ni (aku cakap untuk masa dan ketika ini yer), biarlah aku manjakan Iqy sepuas2 nya dulu, biarlah dia sorang dulu buat masa ni, bukan taknak tapi bukan waktu sekarang ni..Memang betul orang cakap anak tu kan rezeki, iyerrr betul , aku tak nafikan pon, tapi kite kena ada perancangan jugak, zaman sekarang duit segala2nya, pampers, susu, keperluan, ubat sakit anak, tu semua duit tu..Kalau dah berderet anak tetiap tahun satu, tipu lah kalau ko cakap anak ko tak terabai, mesti ade yang terabai..Tipulah kalau ko cakap ko dah bahagi sepenuh kasih sayang sama rata dengan semua anak2 ko..Yakin ke yang ko berlaku adil dan saksama dalam menyayangi anak2 ko, kang ko sayang and belek yang kecik je, anak yang besar, ko biar kan je..kan tak elok gitu..Tapi ade jugak yang aku tengok ibu2 yang cekap uruskan anak2, walaupon anak berderet, contohnya macam makngah aku..Anak 9, tapi dia boleh urus sendiri, teratur jee..Tapi aku tak secekap makngah aku kot, biarlah aku besarkan Iqy dulu, agak2 dia dah terlebih kasih sayang, baru aku pikir nak bagi adik ke tak kat dia..hahahah..Eh ni pendapat aku je taw, jangan kau "tiaw" aku plak...


Meh nak belanja gambar Iqy dan new cousin dia, yang kiri tu.Ni gambar Iqy masa hari ke 6..Baby tu baru je lahir 2 Julai kelmarin..Ini anak buah aku..Anak adik ipar aku (Achik)..Sekarang ni Achik kat Taiping berpantang kat rumah mertua dia..Kalau kat Behrang boleh gi lawat, ni jauh sangat la plak, dapat tengok gambar je..First time tengok gambar baby Achik ni terus terjojol bijik mata, sebab muka sejibik macam Iqy, terus cari gambar Iqy yang paling sama dengan baby girl Achik ni..Eh eh, haah lah sama...Abi pon teruja, eh samalah macam Iqy..Dah nampak bayang dah, macam ni kot rupa adik Iqy nanti..hikhik...Kalau girl lah pon..Kalau boy jugak, aku tak kesah pon..


Pastu saje wassap gambar yang dah dicantumkan tu kat Abi, siap tulis nama Iqy n nama bakal adik dia lagi...(Alaaa kantoi nama adik Iqy nanti)...hahaha...Pastu Abi boleh plak tanya soklan cepuk cemas tu kan...Haaa cer baca tu...ahahahaha...Terkujatt lah aku, choiiiii....Iqy terlalu kecik untuk cerita pasal adik untuk dia ...Ciann dia...Takmo dia kurang kasih sayang...hukhukhukhuk...Takmolah citer pasal adik lagi...


Sejukk je tengok gambar baby Achik ni, teringat masa baru bersalinkan Iqy bulan 3 aritu..Wajah dorang saling tak tumpah..Rindu bau baby masa ni, sekarang Iqy dah ucuk acam...tapi still sedap lagi bau dia...heheheh..

11 comments:

  1. Betul tu Nory... Kita manjakan puas2 yang ada ni... Nanti tak puas manja dah beradik... hu hu hu kesian... tapi kalau rezeki Allah nak bagi takkan kita nak tolak pulak kann????

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum nory, hahaaa berjihad lain tahun ye dok.. hihiii comelnyaaa baby achik. saling tak tumpah dgn iqy!

    ReplyDelete
  3. ha'ah akak.. memang sebijik iqy ngan anak buah akak.. mati-mati anis ingat orang yang sama.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Iqy dapat sepupu baru ye..alhamdulillah..tahniah..

    ReplyDelete
  5. aah la nory muke diorg sama...akak leh bygkn muke bakal adik iqy nti

    ReplyDelete
  6. eh eh nampak name adik iqyy hikhikhikhik

    ReplyDelete
  7. ada iras muka diorang tu..in sha Allah perancangan kita akan diberkati..

    ReplyDelete
  8. haha.. siap dah ada nama utk adik iqy ...

    ReplyDelete
  9. hehe., ingtkn pantas.. sedap la mna rizqa tu.. :)

    ReplyDelete
  10. Kannnn..kadang xpaham ngan org2 sekeliling nie..baru je beranak sehari, dh start tanye bile nak tmbh no 2..rase mcm nak bukak balik jahitan kat perut nie pastu masukkan kepala org tuh dlm perut bg cuci skit mulut..bius operate pun xilang lagik..dh tanye no 2..hahaha

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)