Followers

Wednesday, November 4, 2015

Cabaran 3 liter sehari, mampu ke??

 
Sejak akhir-akhir ni, makin ramai plak mintak aku tips kurus, masalahnya kuruskah aku??Haritu diet seminggu je, "cheat day" berminggu-minggu...hahahah ..Haritu rasa mengecut jugaklah sang badan ni haaa, tapi lately sejak hari-hari asyik "cheat day" je celah mana nak mengecutnya kann??muehehehe..Kembang balik lah jawabnya, tapi dalam dok "cenekel", aku masih kekalkan satu tips ni, yang bagi aku sangat berkesan, even ko nak melantak apa sekali pon, pastikan ko minum air kosong secukupnya, macam aku, aku saje cabar diri aku untuk minum atleast 3 liter sehari..Yeee 3 liter, bukan 3 cawan yer anak-anak..
 
Mula-mula jenuh wey, nak habiskan sebotol pon tercungap-cungap, penat berulang ke toilet pon satu hal..Tapi bila dah terbiasa, dah jadi sebati dah, setiap hari kat opis, aku akan berulang topap air sebanyak 3 kali sehari..Yesss I can do it...Yela sebab botol pink aku ni seliter je, so kena topap 3 kali lah untuk cukupkan 3 liter sehari..hehhehhe..
 
 
Amacam??Comey tak botol pink titew..Beli kat Mr DIY RM9.90 je..hahahah motif sangat bagitau harga..kahkahkahkah.. Itu jela tips yang tak seberapa dari aku..Lagi satu jangan makan malam yer, dinner sebelum pukul 8 malam okey..InsyaAllah cepat kurus nanti..Tapi aku kadang-kadang bedal je sebab laki aku suka tapau berger untuk aku, aku tak request pon, dia beli kan, dah tu takkan aku tak makan, membazir kan amalan syaitann..hekhekhekhek...padahal tak dapat nak kawal nafsu makan..

9 comments:

  1. heheh samalah kt kak..

    yui amalkan 1 lter utk 25 kg berat..
    so yui kena la minum lbh kurang 2.5 l.. huahuahua

    ReplyDelete
  2. akak yang besar sikit pada ni... 1.5 L... Top Up 4 kali... Toilet? He he he, toksah cakaplah... Memang kerap ke toilet...

    ReplyDelete
  3. sama macam Lissa ! sekarang ni jenuh top-up air ja.., sebab terbiasa minum air banyak.. hehe tapi tapi.. Lissa kurang berat pula masalahnya, kak. T_T

    ReplyDelete
  4. Sama la.... asal malam je hasben beli makanan sedap2. Takkan tak makan kan.... Kalau simpan dah x sedap... Camne nak kuruih???

    ReplyDelete
  5. wah, 3 liter tu banyak tu,,, kalo sy mmg xmampu,,haha

    ReplyDelete
  6. betul betul ! alolo, cute botol aihh, samalah pink, ahahha~
    sy punye saiz besar tp pendek sikit, lebih kurg lah, huhu ~

    jenuh gak nak habiskan tp memang cuba pun, lama-lama terbiasa, tkde msalah daaa~

    pssst, jom menang hadiah pergi pulau pinang nihhhh !!!!!

    http://nonasani.blogspot.my/2015/11/giveaway-tiket-percuma-penang-and-kl.html

    ReplyDelete
  7. salam kenal nory.
    mmg betul minum air byk tu bagus.
    perut dah kenyang, makan pon sikit je.

    ReplyDelete
  8. susahnya nk maintain minum air kosong bebanyak huhu, paling byk 4 gelas je...kene gigih pasni :-)

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)