Followers

Thursday, November 5, 2015

Mrs specky

 
Akhirnya aku terpaksa menerima ketentuan yang sememangnya aku ni rabun..Dah banyak kali Abi suruh aku buat speck ni, tapi aku je poyo konon tak gojeslahh pakai speck..hahaha..Tapi sekarang dah macam trend pulak orang pakai speck ala-ala nerd ni kan..So, tetiba macam dah sampai seru pulak nak pakai speck,hihihihi..Tenkiuu Abi, belanja titew..Ni tak dikira hadiah advance birthday kan, haaaa jangan nak "cenekel"..Hadiah besday nak lain okeyyy..hikhikhikhik.. 
 
Abi baekkk punya puji konon nak bagi bini dia semangat lah untuk terus pakai, dia cakap macam budak lepas SPM lah, macam budak sekolah lah, Nampak muda lah,,,elehhh taktik sangat taw...Aku rasa sejak beli ni, jarang sangat aku pakai, kalau nak tengok tv je aku pakai atau pon time drive, sebab aku ada masalah susah nak baca signboard kalau memandu, teruk benornya Rabun aku ni, silau tinggi.
 
Masa baru dapat speck lagi lah, kemain jakunnya aku, Abi siap bawak jalan-jalan time malam lagi, dia suruh aku baca semua signboard2 yang ada, hahahahaha..Asal nampak tulisan je semua aku baca..Macam budak-budak baru pandai mengeja je kekdahnya, dak Iqy pon pelik apasal lah mama aku ni dok membaca signboard je..hahahahah..

7 comments:

  1. Akak pun ada astig... Bila memandu malam atau time hujan jer akak pakai...selebihnya contact lens...Ha ha ha... I doesn't like the look I'm wearing spectacles kaedahnya...

    ReplyDelete
  2. kalo bingai spek tu tebal lg..mcm cite betty yg nerd tu...sesuai je ngan muka nory...kalo kita tk pki spek nanti lg power tu bertambah..doktor mata la ckp..akak dlu pakai masa study sbb akak tk nmpk jauh sbb dok blkng tp skarang tk pki pn

    ReplyDelete
  3. hehehehe..kadang kalau rabun peringkat awal bila pakai spec in sya Allah rabun tu boleh kurang..kena rajin test mata..

    ReplyDelete
  4. Sama la kita.dah rabun jugak.tp mls nak pkai.pkai masa tgk tv jea.tak selesa pakai.tp tak pkai kan nampak kabur jea.hihi

    ReplyDelete
  5. comelnyaaa akak pakai spek , nampak muda! :D
    Lissa pun buat spek tak lama lagi.. hee

    ReplyDelete
  6. Cumel la nory pakai spek nampk muda gitu

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)