Followers

Friday, November 25, 2011

Jumaat sudah!!


Harini pagi2 mcm biasa, bangun tidur dgn mamainya terus bersiap ke opis,lepas mandi mcm biasa mesti terkulat2 depan almari baju pening dok pikior nak pakai bju ape.Pastu remind balik smlam and kelmarin bju ape yg aku pakai,huhu..Cmtu lah hari2, nsb baik hubby dah gi kerja, kalau x die pon pening sekali tolong aku pilih baju ape nak pakai arini.hehe..Then, tnpa pikior pnjg2,trus smbar bju kurung kaler rainbow.Wahh kaler carca merba nama nyer tu..Dah siap belek2 muke kt cermin, trus bergegas ke opis.Setiap pg dlm pjalanan ke opis tu suke dgr radio Hot fm, plg suke segmen panggilan hangit.Suke dgr org kene hangit, hehe..Sampai je opis, suasana opis mcm biasa sunyi n tenang je pagi2, bos pon x smpai lg, si Alex je yang ade.Die ni salesman kt opis aku ni..Terus buka pc n ngadap FB usha2 status baru kwn2..Pastu wat D/O & Inv semua aku pon start lah goyang kaki smpai lah petang karang.



Tiba2 bos panggil suruh amik cheque gaji.Yeayy!! dah dpt gaji,tp yg problemnya dapat tgk jela dulu cheque tu, biasanya yg tolong bank-in kan cheque aku ni tiap2 bulan,Along aku lah mangsanyer.Tapi harini dah terlambat kot nak suruh along gi bank, sbb bos bg cheque pon kul 11, along msti dah gi kerja punyer.Adoiyai xkan aku nak peram cheque ni smpai hari selasa, dahlah hari isnin ni cuti Awal Muharram,dah kompom2 bank tutup punyer.So, terpaksa lah aku decide nak gi bank-in sendiri.Opps for ur information, ni first time taw aku gi bank -in cheque aku sndiri selama hmpir 3 tahun aku kerja sini.hahah..Nampak sgt aku ni x pandai berdikari kan, budak tadika pon reti bank in kan cheque agaknye..



Tepat je kul 12.30,time lunch aku terus rushing ke bank, rehat sejam je kot.Adoiyaaii nye pun..Sempat lg tipon mak bgtahu yg aku x balik lunch harini.Hmm ni pon first time aku x balik lunch ni,(kompom mak aku ghindu kat aku),kucing aku pon mesti penat tggu aku kat pintu pagar, lupe lak nak Sms die tadi(haha giler).Hmm first time gak ni layan jem kt highway ni arr..grrr nsb baik lah x kene tempuh hari2.Dah smpai kat bank, jenuh pulak nak mencari parking,2 kali tawaf bru dpt parking n luckily dpt depan2 bank.



Bile dah parking kene lah bayar parking mpsj tu kan, ala yg kotak kuning yg suke mintak 50 sen kat org tu.Huh!! benda alah ni mmg menyusahkan aku betoi.Ni pon first time aku gune mesin alah tu,biasanya hubby aku yg setelkan bab2 ni,huhu. Aku pun masukkan duit pastu aku dgn muke x bersalahnyer boleh tggu je.Rupe2 nyer kene tekan no plat kreta.hhahha..apa ke bebal nya aku ni.Itupon ade sorg Amoi cntek tu yg tolong aku.Aku pun dgn muke tebalnya cakap lah kat die "sorry ar, i first time gune mesin ni, hihi" ..Dgn muke yg tebal2 aku terus blah dr situ & terus masuk bank.

Masuk je bank, satu lagi bahana, borang ape yg aku nak isi ni? Terus ke kaunter Cust. Serv. mintak number giliran, pastu kakak tu tanya nak bank in cheque yer? aku pon jawab "haah", then terus die bagi borang cheque tu, fuhh legaa..Pastu naik tgkat 1, tggu giliran jap pastu gi kat kaunter nasib baik kakak kaunter tu friendly & tak banyak tanyer.Aku pon bg cheque, kad atm & ic, pastu SIAP..Tengok jam dah pukul 1.10pm, x sempat ni kalau nak makan2 bagai.Terus rushing balik opis dgn perut yg berkeroncong ..Urghh laparnya..



So, pengalaman arini aku banyak belajar benda baru.Tp bg org lain benda ni remeh sgt, so lepas ni aku kene lah belajar berdikari sikit, x leh nak harapkan org lain je.Mengalahkan big boss bagai..Bukannye susah mane pon nak bank-in cheque ni arr, nak byr parking kat kotak kuning tu lagi lar kacang je..heheheh..Adoiyaii nya punn.


0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)