Followers

Tuesday, November 15, 2011

kaki buli

Dah hampir 3 tahun kerja kat sini, mmg lah dr segi gaji & benefit lain aku sgt puas hati.Boss pon baik hati x pernah marah kalau aku wat silap pon.Tapi yang buat aku x puas hati dgn driver lori kt opis aku ni..Die lak yg mcm boss suruh aku wat itu ini.Bayangkanlah aku ni admin hanya pada nama je, tp kalau aku kene buli ngan driver ni,aku dah macam hamba abdi.Kaum hawa yg lain pun kalau tgk kerja yg aku kene wat ni, mesti geleng kepala.Driver ni mmg xde hati perut, die suruh aku mcm aku ni org lelaki je..Kerja2 yg die suruh wat kononnya kate mintak tolong, tp aku yg siapkan kerja die.Boss dah sound die, sekejap je die okay, pastu die start buli aku balik, mentang2 aku ni pendiam, lurus bendul,senang2 je ko buli aku ek..Aku angkat kotak2 berpallet2, yg setiap kotak berat die 10kg ke atas,bygkan lah..Tp demi mencari rezeki, aku gagahkan juga.Walaupun dalam hati mmg bengang sgt dgn die.Boss aku pun satu, nak je aku suggestkan die utk cari sorg kelindan untuk uruskan hal2 stor..X menang tangan aku nak handle semua, kerja2 opis lg aku nak pikir, angkat2 kotak lg aku kene setel, yg driver tu senang je goyang kaki..X adil la gitu..Kalau lah aku ni jenis kaki repot, dah lame aku repot kt bos pasal perangai driver tu.Nasib baik lah aku ni jenis berfikir sikit, xnak tutup periuk nasi org.Same2 cari rezeki, same2 lah wat kerja.Ingat aku ape, kuli kau ke..hmmmm Sabor je la noryyy oiii!!!


0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)