Followers

Friday, November 4, 2011

Laura Stella

Asyik cerita pasal aku je, ni nak cite pasal my princess ni..LAURA STELLA..dengar name je dah grand giler..Diam x diam dah setahun 5 bulan aku menjadi tuan kepada makhluk berbulu ni..Aku ni mmg suke sgt ngan kucing, x kisah lah die kucing siam ke parsi ke, kucing jalanan ke, kucing kurap ke..Bg aku, aku ngan kucing mcm ade satu chemistry, dimana aku dpt faham perasaan kucing..Hmm syukur dgn anugerah yg Allah bagi, dan aku bsyukur gak sebab ALLAH kurniakan padaku sifat penyayang pada haiwan kecuali (babi)..Dan disebabkan aku ade sifat penyayang itu, membuatkan aku x boleh hidup tanpa kucing selain ibubapa aku la..(ibubapa tetap utama)..Dr aku kecil seumur hidup aku, aku x pernah lg hidup tanpa membela kucing..haha..mybe dah terdidik ngan arwah abah aku kot..HEHE..Dan dr kecil jugaklah aku psg angan nak beli kucing parsi bile aku dah besar nnt..Bile dah besar ,dah bekejra, aku still xdpt nak beli kucing parsi..huhu..Tp Allah tu maha adil,  ade plak hamba Allah ( my papa friend) yg baik hati nk bg kucing parsi ni secara FOC (FREE OF CHARGE)..x caye ke??hehe..So, korg smua msti taw ape perasaan aku time tu kan..Mcm dpt duit 8 lori..weee!!!!..
Mase first time die smpai umah, laura kurusss sgt2..cian die..Then, aku pon jage la die, bg die mkn, bwk gi vaksin dan sebagainya..(duit habis mcm jage seorang baby taw)..Dan sekarang die semakin sihat, tembun, comey n bijak  n manja sgt lbh2 lg ngan aku..Bila aku kawen, aku tpaksa bpisah ngan laura yg aku pggil "anje" (name pggilan laura) sebab rumah sewa aku tu mcm x safety utk aku bawa laura..So, Laura tggal kt umah mak.Tp everyday time lunch aku mesti balik umah mak aku, n yg sweet sgt, laura akan smbut aku depan pagar bile dgr bunyi kete aku..Sambil berlari2 ikut aku ke dapur, mintak makanan..Die ade satu tabiat yg ngade2 sikit, die klu nak makan nak suruh aku tggu sbelah die, klu aku gi ruang tamu, die ikut,xmau makan..hmm mcm2 peel..yg peliknyer, dgn aku je die perangai cmtu..hehe..tu yg wat aku saaayang sgt kt laura..






Tanpa die sunyi hidup aku..Tanpa die dgn sape aku nak berborak.Tanpa die sape nak smbut aku kt depan pagar..Tanpa die arrrhhh msti bosann..

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)