Followers

Tuesday, June 23, 2015

Hari pertama Ramadhan

 
Alhamdulillah, harini dah 6 Ramadhan.Tapi baru harini berkesempatan hapdet pasal hari pertama Ramadhan, macam tahun-tahun lepas, dah jadi wajibulghunnah berbuka kat rumah mak berbuka satu family. Dan menu utama dah tentulah menu air tangan mak..Mak aku ni air tangan dia memang ajaib, bulan pose pon boleh masak sesedap tu, tak masin sangat tak tawar sangat, pandai bajett, sama macam Abi jugak.Patutlah orang cakap, orang Melaka memang masak "terasa" (sedap)..hihihi..Tapi orang negeri lain pon masak sodapp jugak..hehehe..
 
Menu hari pertama, mak masak kari ayam, bubur kacang, tauhu sumbat, ikan masin dan sambal belacan.Abi plak sempat goreng Kueyteow bawak pergi rumah mak..Tak banyak sangat menu, tapi aku makan nasi bertambah, mak masak sedap sangat, takleh tahan..hahahah..
 
 
Baru 1 hari puasa time ni, tangan aku dah nampak kurus kan...hikhikhikhik ..Tangan je lah pon...Pasghahhh..

8 comments:

  1. amboi..bestnya..tang ulam tu cik paling suka..pelengkap menu..:)

    ReplyDelete
  2. orang melakaa memang laaaaaaa.. bangga kejap! sep sep sikit makcikkk heeeeeeee

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)