Followers

Thursday, March 9, 2017

Dak Iqy request "nasik air"


Lama tak citer pasal Dak Iqy kan, asyik citer pasal diri sendiri je, sampai ada yang PM tanya kenapa dah lama tak hapdet pasal Dak Iqy, terharuu tau awak follow citer Dak Iqy dari dia baby lagi.Pelik jugak blog mak, anak yang dapat nama, ini sudah lawan tokey..hahahaha..Dak Iqy sekarang dah big boy dah, bukan baby lagi.Tak sangka baby boy ai yang dulu kecik dah jadik big boy sekarang.Nak masuk 3 tahun dah.

Setiap hari ada je benda baru yang dia tunjuk, kadang kelakar dengan gelagat dia, pandai buat lawak dia tu, mulut plak toksah kata lah, suara dia je 24 jam.Sampai aku nak tengok tv pon tak senang, pastu bergaduh 2 beranak sebab aku suruh diam, dia plak taknak diam.Pot pet pot pettt...Aku selalu marah dia , " Iqy ni bising lah, pok pekkk pok pek, mama nak tgk tv ni tau tak"..Pastu kau tau dia jawab apa, " mama lah pok pek pok pekk, Iqy tak cakap camtu pon"...huhhhh!!! Menjawabbbb...setiap kali bebel kat dia, ada je jawapan yang keluar dari mulut dia.Huhhh saboo jela aku.

Weekend haritu, pagi2 dah kecoh mintak nasi.Tergedik2 tau tak, punyalah tak sabar.Aku pun macam lipas kudung lah bersilat kat dapur, abah dia kerja plak weekend aritu.Dia mintak "nasik air" , nasi putih dengan kuah sup banjir..Dia memang panggil "nasik air", huhuhuuu..Aku pon kononnya nak masaklah sup ayam.Keluarkan ayam dari peti ais, ayam keras lagi, aku rendam dulu, lama lah nak tunggu kan, aku pon goreng jela nasi dulu sebab Dak Iqy dah terjerit2 nak nasik , nak nasik...Pastu aku hidanglah nasi goreng tu, dia membebel " Iqy taknak nasi goreng yellow (nasik goreng kaler kuning) , Iqy nak nasik air"..Urghhhh banyak songeh betul.Tapi disebabkan dia memang tengah lapar, habis jugak sepinggan dalam dok membebel tu.Tak puas hati lah tu request lain, dapat lain.Kau kena tahu nak oiii, dalam hidup ni tak semua yang kita nak , kita akan dapat.Syukurlah dengan apa ada..heheee..


Dah tengahari, lepas makan mintak plak susu sebotol pastu dia tido.Aku pon sambung balik masak kat dapur, aku masak sup ayam demi memenuhi tuntutan anak bujang sorang tu.Sebab bila dia bangun kang mesti dia mintak nasik lagi, so aku dah get ready lah.Dia bangun je terus aku hidang nasik air yang diminta tu.Amboiiii senyum meleret lah dia.berapa kali tambah, lebih 2 kali jugak lah, sampai kena masak nasik lagi untuk abi balik kerja nanti.huhuhuuu..


Dak Iqy ni kalau kat rumah dia memang makan banyak, dia spesis abah dia, mulut nak mengunyah je, hahahahah..Tapi badan kuruihh .Cuma abah dia je "obessado"..muahahaahahha.. Kalau luar dari rumah, dia susah nak makan, makan pun sikit je..Sebab tu weekend aku lebih suka duduk rumah, layan selera dia, suka tengok anak makan banyak lebih2 lagi makan masakan kita sendiri..hehehhehe..Thats why sejak jadi mak2, makin rajin masak.Ngeeeee~~~~~

1 comment:

  1. haipp nory..apasal dera pakwe cik nor ni..piat telinga kan..haha

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)