Followers

Friday, March 17, 2017

Dak Iqy Turns 3



17 Mac 2014 - 17 Mac 2017

Alhamdulillah, genap 3 tahun RIZQY HAFIY AISH BIN ZULKEFLE harini.Tak sangka aku dah ada anak bujang.Rasa macam dia baby2 je lagi..Maybe sebab sejak makin besar ni, dia makin mengada-ngada perangai dia kot..Sebab tu aku still rasa dia macam baby2 je lagi..hahahahha..Tak sangka dah 3 tahun.Cepatnya lahai, tup2 aku up entry Dak Iqy dah masuk sekolah plak nanti, yelaaa masa kan cepat sangat berjalan..Jujur aku cakap pengalaman jadi mak budak ni selain satu pengalaman paling indah dalam hidup, ia jugak satu cabaran baru buat aku.Mencabar okey membesarkan anak ni.Banyak bermain dengan emosi, lebih2 lagi nak handle sikap anak yang berubah2 ikut perubahan usia ni..MashaAllah kadang aku kalah wey, kalah dalam mengawal emosi aku sendiri..Terlalu ikutkan perasaan, rasa nak bertukar jadi hijau je setiap masa, hahahahah..Dak Iqy ni yang ikuti perkembangan dia dari lahir, dia adalah bayi yang sangat baik dan mudah dijaga, Ya Allah masa tu aku lah mak yang paling bertuah sekali, dapat anak yang tak banyak ragam, jarang sakit demam, tak berjaga time malam, kalau orang kata ada anak kecik ni tak cukup tidur, tapi aku alhamdulillah, tidur aku cukup masa Dak Iqy baby dulu..

Tapi lepas masuk usia setahun, dia balas dendam weyyyy..hahahahaha...Dia keluarkan semua ragam2 dia yang tersimpan selama ni..Haaaa ambik kau..Kelauttt aku wey..Susah nak terima kenyataan masa tu.tapi tu lah bila aku muhasabah diri balik, aku sedapkan hati sendiri, takpelah masa kecik dia dah cukup baik dah kasik ko rehat cukup2, sekarang ini masa kau untuk tumpukan sepenuh perhatian kat dia.Yupppp!!!Dia memang nak kan perhatian sepanjang masa, mungkin sebab dia sorang kot..Ramai jugak nasihatkan aku, suruh tambah anak lagi, bagi Dak Iqy adik, biasanya budak ni kalau dia dah ada adik, dia behave..Yeke ke weyyy???Betul ke ni??Aku bukan apa?Aku bukan taknak bagi dia adik lagi, tapi aku cuakkkk, takut dapat adik kang dia lagi menjadi2 sebab perhatian dah tak sepenuh kat dia,mau meroyan aku nanti..Hurmmm lagipun hakikat sebenarnya, aku sendiri yang tak ready lagi untuk yang kedua kali...Hukhukhukhukkk...Tapi kalau ada rezeki aku tak tolak lah, tapi selagi boleh rancang, aku cuba rancang..Kalau boleh biarlah Dak Iqy masuk sekolah dulu..Erkkk masa tu tak tua sangat ke aku nak mengandung lagi???hukhukhukhukkk..Kotlah masa tu nanti, Dak Iqy dah semakin matang, mungkin tak payah bagi adik pun takpe kan...hehehehehe..Jadi anak tunggal kan besttt..

Hurmmm entry ni pasal nak wish birthday Dak Iqy je, tapi dah melalut-lalut.Maafkan hakak yer.Dan harini, tepat je tarikh 17 Mac 2017, terus wish kat Dak Iqy, "Happy Birthday Sayang"..Sambil nyanyi lagu birthday..Sorry takde kek, mama belum gaji lagi, tengah bulan kot...hahahahaha..Kite celebrate lewat sikit nanti k..Pastu dia cakap dengan abah dia "Abah, abah jangan pergi work tau" alololllooo sweet je tak bagi abah pergi kerja, yang aku ni dia suruh gi kerja ...banyak cantik...hahahaha..Pastu aku promis lah kat dia, yang aku takkan marah dia untuk satu hari (17 Mac) ni..Dia buat salah apa pun aku senyum je...Tapi gerammm je rasa nak marah jugak, tapi simpan esoklahhh..Alaaa bukan saje2 nak marah, jadik mak2 ni kena tegas sikit, kalau tak makin tak dengar kata..huhuhuuu...

HAPPY BIRTHDAY SUPERHERO MAMA!!

💖 💖  RIZQY HAFIY AISH 💖 💖

mama & abah love youuuu, sayang anak mamabah toa'ng2 ni..walau mama selalu marah2, selalu je amukan puaka, suara macam halilintar, tapi ketahuilah sayang, mama buat semua tu bersebab.Nak Iqy jadi manusia yang berguna, dengar kata, makan nasihat serta hormat orang..Jangan kecam mama okey..Apa2 pun Iqy tetap anak mama dunia akhirat..Anak yang mama kandung 9 bulan dalam perut mama .

LEBIUUUU ANAK MAMA!!!!





1 comment:

  1. happy birthday iqy kejap je dh 3thn ..hah abah jgn pegi work tau hehe

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)