Followers

Sunday, January 5, 2014

Gigih pasang baby coat


Kat entry ni, aku ada citer pasal aku beli baby coat kat IKEA tu kan..Tapi aritu citer pasal beli je, citer tergantung tak best plak kan, ni nak sambung citer pasal proses memasang baby coat kat rumah plak.Masa beli aritu, adik aku yang temankan dan dia yang tolong hangkut bawak masuk dalam kereta..Abi kerja time tu, kan aku ponteng kerja masa tu...Shopping time orang bekerja best sikit, walaupon takdelah best mana pon, orang tetap ramaiii je kat IKEA tu...Urghhh stress haku beratur taw..huhu..


Ini hasil rembatan aku kat IKEA aritu, kat bawah kang aku tunjuk apa aku buat dengan barang2 ni semua...Dah macam blog dekorasi bersama Eric plak...Padahal ilmu tak penuh didada pon...Ikut citarasa sendiri je..huhuhu




Sampai umah, Abi dah balik dari kerja, suruh dia turun kat parking hangkut baby coat dan segala menda alah lain bawak naik atas rumah, maklumlah rumah flat, duduk plak tingkat dua, mana nak cekau lift nyer kan..Gigihlah abah baby pikul barang2 naik tangga..

Ikut hati nak je suruh Abi pasang baby coat malam tu jugak, tapi kesian lah plak, cian Abi penat baru balik kerja, tapi kalau disuruh, dia  tak pernah bantah pon, aku kan binik solehah, tak sampai hati nak buli laki..hahahah..Nasib baik esok tu dia cuti, pagi2 aku dah bangun, Abi turun pergi beli sarapan dulu, balik je dari beli sarapan, aku dah ready pegang tool box Abi dah, hahaha kejam giler..Tak dan nak tunggu lepas sarapan, dah suruh Abi pasang baby coat time tu jugak, hati ni gelisah dari malam tadi selagi baby coat tu tak terpasang2..hahaha...Abi?? Abi memang sporting habiss,, tak membantah pon, terus pasang baby coat time tu jugak, aku taw dia pon tak sabar sebenarnya nak nengok baby coat tu siap pasang..hehehe...Kann abi kan..

Cara-cara pasang tak susah mana pon, kalau taw, malam tadi aku pasang sendiri...hahaha..Ada yang tanya lagi berapa RM baby coat tu..Walaupon aku dah bagitaw kat entry sebelum ni, takpelah aku kan baik hati nak jawab banyak2 kali...Harga baby coat yang aku beli ni RM165 je kat IKEA, tilam biasa warna putih tu   RM25.90..Warna baby coat light brown, tak coklat sangat, tak putih sangat..Aku memang nak yang kaler putih, tapi bajet aku untuk yang kaler cmni je..heheh..Tapi aku tetap akan bagi dia kaler putih jugak walau terpaksa mengecat..Abii...get readyy okay...Pasni cat pulak taw...hahaha..Tak kira...nak kaler putih jugak..hehehehe..


Okay dah siapp, aku letak kat tepi dinding dulu, nanti agak2 nak tukar posisi, aku alihlah mana2 yang aku rasa okay..Setakat ni, situ jelah letaknya, tengah pikir2 lagi nak deko apa lagi kat bilik baby ni..Ada idea, tapi buat satu2 dulu lah..heeee...Bear besar tu mama baby yang punya, aku memang banyak koleksi bear2 besar tu..Abi siap perli lagi, dah ade baby nanti, bolehlah buang semua bear2 sayang ni, takkan nak main anak patung lagi, tak malu ke ngan baby...hehehehehe...Alaaa kena buang ke??


Haa ni dia hasil rembatan barang2 kat gambar paling atas tadi..Aku beli bath tub tu RM19.90 je, tapi lapik getah dia aku tak beli lagi..Next time lah aku beli..Bakul merah penutup 1,2,3 tu aku beli sebab comell, boleh isi baju kotor baby nanti, takpon isi menan2 baby ke, RM14.90 satu..Bekas 1,2,3 yang kalerful kat atas almari tu 3 pcs RM12.90, beli sebab nak deko letak kat atas almari tu lahh..Frame putih plak RM2.50 satu..Aku beli 2, masa ni tak letak gambar lagi...Sekarang aku dah letak gambar print scan baby R kat situ..hihihi..Tunggu baby R kuar nanti baru letak gambar real pulak..heeeee..

Itu jela setakat ni perkembangan bilik baby R..Next time ada perkembangan terbaru aku hapdett lagi...Get readyy lah korang muntah darah baca entry pasal ni je..Kan aku cakap, aku nak hapdet segala kenangan aku semasa mengandung ni, taktawlah ada rezeki lagi tak aku nak merasa pengalaman ni lagi...huhuhu..


10 comments:

  1. Seronok tengok...x sabar nak tengok hasil deco2 ni nnt :-)

    ReplyDelete
  2. Gigihnya mama nory go mama nory go...kenangan kan nanti rindu boleh tgk lagi

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum nory. skrg baru sheila faham betapa excited nya nak jadi seorang ibu abah. baru je pegang baju baby new born da rasa syahdu sesorang. hahahaa. bestnya baby R.. bilik dia cantik. geram tengok tauuu. cepat update lagi nory, suka bacaaa ;)

    ReplyDelete
  4. wahhhh..omeynyaaaa bilik baby!!!!

    ReplyDelete
  5. syok tengokkkk kelengkapan baby awak :):)
    salam kenal ye nory.. selalu baca tapi tak pernah komen hahahaha..
    suka baca cite travel awk dan geng..

    ReplyDelete
  6. beruntung baby R, memang baby rizqi namanya ni hihihihihi

    ReplyDelete
  7. nugrul yg bace entry nory psl baby R pun boleh rase tak sabar nk tgu baby lahir....hehehe semoga dipermudahkan semasa proses kelahiran nnti...insyallah...amin

    ReplyDelete
  8. Eh sama la kite.aritu g ikea rembat 2 sekaligus..utk kakak n adik kite yg tgh pregnant tu..due dorang pn lebih kurang nory.hehe

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)