Followers

Thursday, December 8, 2016

#MyTravelEscapade - Percutian Idaman ke Korea

Tak tahu dari bila aku mula berangan nak pergi Korea.Yang aku tahu memang dah lama sangat aku pasang angan-angan nak ke korea selatan ni.Tak silap aku sejak ternampak gambar keindahan Korea kat surat khabar.Dalam hati berbunga-bunga je rasa nak pergi.

Keterujaan aku semakin membuak-buak bila aku beepeluang bekerja sebagai Beauty Consultant di kedai kosmetik yang berasal dari Korea.Masa tu selalu berangan syarikat akan hantar aku ke Korea untuk check stock kat sana, tapi berangan je lah mampu.Sampai aku berhenti kerja, jangan kata Korea, kelantan pon aku tak sampai lagi.hahahahha..

Apa yang seronok sangat Korea Selatan tu??Bagi aku kalau Korea Selatan ni aku sukakan Seoul yang merupakan ibu negara bagi Korea Selatan ni.Kalau boleh aku nak sangat ke Seoul ni sebab banyak tempat-tempat menarik, yang wajib untuk aku lawati.Antaranya....


Pulau Nami

picture credit

picture credit

- aku teringin nak tangkap gambar berdua sebijik macam hero heroin winter sonata di lokasi penggambaran yang sama.Cewahhhh teringin sangat nak fefeelinggg sweet muweet gitu..



Namsan Tower

picture credit

picture credit

- sini pon aku teringin nak pergi sebab nak kunci mangga cinta aku kat kat sana.Kat situ kan terkenal dengan PadLock Love..hehehe



Cat Cafe

picture credit

picture credit

- apa yang aku tahu, kat korea ni terkenal dengan lambakan cafe-cafe menarik.Yang paling menarik hati aku dah tentulah Cat Cafe.Besttt nya lepak minum coffee sambil belai kucing.Dahlah semua kucing kat situ gebu belaka.Gerammmmnya



DOngdaemun

picture credit

picture credit

- Dengar cerita kat Dongdaemun ni terkenal dengan kesedapan Ikan Bakar  dan makanan lautnya.Teringin sangat nak rasa kesedapan  makanan-makanan kat situ.Sedap sangat ke??hehehe



Myeongdong & Namdaemun Market

Myeongdong - picture credit 

Namdaemun Market - picture credit

- teringin nak pergi kedua2 tempat ni untuk shopping, katanya kalau nak murah boleh terjah 
Namdaemun Market .Kalau nak shopping barang kosmetik boleh pergi ke Myeongdong.




Inilah tempat percutian idaman aku dari dulu kini dan selamanya.Tapi tak tahu bila dapat pergi, nak harap kumpul duit sendiri entah tahun bila lah dapat jejak kaki ke sana.
Bila dapat tahu Traveloka sedang anjurkan  You Need a Holiday lah Traveloka Online Contest, aku terus teruja nak join, manalah tahu rezeki aku dapat menang grand prize bernilai RM6000 untuk percutian idaman.Wahhhh tak boleh bayangkan kalau aku menang nanti.hihihihiii..Korang boleh lawati laman web ini untuk keterangan lanjut www.traveloka.com.my

Korang pun boleh join contest ni sekali tau, sharelah tentang korang punya #mytravelescapade ,mana lah tahu rezeki menyebelahi korang jugak.

Bagi yang belum kenal apa itu Traveloka? Ni haaa nak cerita sikit, Traveloka ni merupakan medium pencarian hotel-hotel murah diseluruh negara.Ini memudahkan kita untuk membuat perbandingan harga hotel sebelum menempah mengikut bajet kita.Hotel yang tersedia terdiri dari hotel bajet hingga hotel bertaraf 5 bintang yang pastinya kita boleh dapatkan dengan harga yang murah.



Nak lagi senang download je app traveloka ni kat handphone masing-masing.Free je uolls, senang bila nak buat tempahan nanti.

Oklah akhir kata, aku nak seru ramai-ramai untuk join contest ni.Mesti korang ada tempat idaman tersendiri kan, jom kongsikan #MyTravelEscapade korang untuk melayakkan korang mendapat tajaan percutian dari Traveloka.Rezeki tak pernah salah alamat kan.Tak cuba tak tahu..Gud luck korang dan gud luck untuk diri sendiri jugak.hehehehe.Tak sabar nak pergi Korea...



2 comments:

  1. tq nory tagged mila, nanti nak buat jugak. harap rajin lah huhu..

    ReplyDelete
  2. nory.. bleh pergi backpackers ke korea.. tempoh hari sy belanja rm2,200 tmasuk semua kos.. nk ikut, kumpul duit.. disember 2018 nk p sana.. thn ni sy g jepun plak.. bukan kaya pun.. kumpul duit ckit2.. ikat perut bebb

    meh baca blog saya www.jauharzs.wordpress.com

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)