Followers

Monday, August 15, 2016

Menangis tatap resit


Aku ni suka beli barang dapur sikit2, sebab utama nya malas nak berulang turun naik tangga 2,3 kali hangkut barang, aku nak tiap kali beli tiap kali tu jugak semua barang kena bawak naik atas rumah, kalau tinggal2 dalam kereta nanti tak tido malam dok terkenang2..hahahahaha..Maklumlah duduk rumah kondo, eh tersasul plak, duduk rumah flat je uollss..heheh..Tapi kalau beli susu Iqy aku suka beli sekali untuk sebulan, sebab aku malas nak beli berulang2 kali..hehe..(pulakkkk)

Biasanya kalau awal bulan, aku akan beli keperluan dapur, tengah2 bulan kang topap lagi apa yang patut..Macam semalam time rehat aku singgah Tesco beli sedikit keperluan, tapi takdelah beria sangat membeli, beli yang mana takde jela.Keperluan je semua, satu jenis kehendak pon takde dalam senarai, punya nak berjimat katekan..Target dalam RM50 lebih camtu je.So aku bawak bakul je, tak ambil troli pon,tapi last2 penuh dan berat jugak bakul aku tu.huhuhuuu..

Total semua RM84.20

Tengok macam tak banyak sangat barang yang aku ambil, alih2 tengok resit..Makkk oii banyak ni je nak cecah RM100 dah..Lappp peluh aku..balik rumah cek balik resit, siap calculate lagi, eh betulllaa..melampaunya harga barang sekarang ek..Urut dada laju2..phewwww...tak puas hati ni, aku amik barang kecik2 je kot..Belum amik beras dan segala mak nenek toiletries lagi, belum masuk bahan2 mentah lagi,ayam ikan udang segala..Mak oiii..

5 comments:

  1. skarang brg makin mahal nk2 gst lg..huhu..bertabah la kn

    ReplyDelete
  2. mahal kannnn...huhuuu..duit takde nilai.

    ReplyDelete
  3. huu bertabahlahh...mmg harga brg makin mahal

    ReplyDelete
  4. kene tukar tmpt soping la kalu gitu. giant, tesco mmg xleh. kena g econsave ke, nsk ke.. huhu..

    ReplyDelete

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)