Followers

Friday, August 5, 2016

Penutup Raya 2016


Sabtu lepas , sempena penutup raya lah kononnya, adik beradik mak aku berkumpul kat rumah maklong aku kat Pantai Dalam,KL. Dorang request suruh maklong aku masak ikan pari masak asam pedas.Maklumlahhhh orang Melaka, aku yang orang key eell ni pon terjebak sekali..hahahaha..Bila dah jadi anak kepada orang Melaka, otomatik ko kena pandai makan asam pedas okey, sebab tu aku ni jenis yang tahan dan kuat pedas, walaupon perut aku ni jenis tak tahan sebenarnya, tapi aku selamber je langgar pantang, lantak ko lah peruttt..hahaha..Dak Iqy pon sebagai cucu kepada orang Melaka, kuat makan pedas tu budak tu..Kalah aku..hahahaha..Abah Iqy dalam proses nak ajar anak dia makan petai dengan jering dan tempoyak..Barulahhh orang Perokkk katanya..kihkihkihkih..

Sebenarnya kami semua ni merindui masakan assam pedas air tangan arwah nenek aku.Lebih2 lagi anak2 arwah macam adik beradik mak aku ni laaa..Kitorang yang cucu2 ni pon rindu, apatahlagi anak2 nya kan.Memang nak ikutkan tak sama rasa dia, tapi sebagai pengubat kerinduan,dapatlah lepas anak tekak, Sedap jugakkk..Mak aku masak assam pedas pon sodappp.Tapi mak aku tu kan, bukanlah aku nak puji...tapi dia masak apa pon memang semua sedap..Masakan ibu tu kan...Iqy dah besar nanti mesti dia cakap masakan aku sedap jugak, walaupon aku setahun sekali je memasak..hahahaahha..


Ni masa aku datang, dah tinggal sikit je assam pedas nya, sempatlah jugak merasa, siap bertambah lagi..hehehe..Dah penutup raya, menu pon takde menu raya dah, asam pedasss gituuu..ko hadee...ahhahahaa..


Kite welfie sikitt.Tu paksu aku, adik bongsu mak aku.Paling manja dengan arwah nenek aku.Dia lah yang request assam pedas ni..


Welfie dengan sebahagian kaum kerabat yang ada, ramai lagi ni tak cukup korum.



Lepas maghrib, kitorang bergrak balik, Dak iqy punya mood haritu tak baik sanagt, merengekkk je, tido tak cukup..Grrrr sabooo je aku..Asyik ajak balik je..


Ni masa mood ada baik sikit, nak lah dia senyum sumbing camtu, kalau tak memang nan hadooo lah.



Pastu singgah rumah terbuka kat rumah jiran, tu pon aku je sempat makan, Abi dok melayan kerenah dak iqy yang meronta2 takmo masuk, ajak balik jeeee...Cian Abi sampai tak lalu nak makan, last2 kitorang balik je, tak smepat nak makan satayy..hukhukhukhukkk...Iqy lah tak sabar sangat nak balik, takdan tunggu satay masak..

0 comments:

Post a Comment

* Sila2 kan lah tinggalkan jejak anda disini.
* Terima Kasih ..=)